Blog
Reklámajándék – Mikor illik, mikor nem
2011-06-08
Először is határozzuk meg, hogy mit is nevezünk reklámajándéknak? A reklámajándék lehet kis értéket képviselő, inkább jelképes tárgy (golyóstoll, póló, bögre, kulcstartó stb.), ami az adott szervezet (cég, vállalkozás, intézmény, alapítvány) céges logójával van emblémázva.
Illetve lehet még nagyobb értékű ajándék, amit viszont már egyedi reklámajándékként kisebb célcsoportnak osztanak szét, s általában névre szólóan adják át.
A reklámajándék átadásának is megvan a módja, a helye és az ideje. Hogy miért?
Mert a megajándékozott az üzenetre, arra, amit a reklámajándék hordoz, reagál valamit, s ezt a reakciót kell maximálisan megfogni, s a reklámajándék által közvetített üzenet egyértelmű: emlékezni kell a megajándékozottnak a céges emblémára.
Erre emlékezhet úgy, hogy már a reklámajándékot is azért kapta, mert adott cégnek, vállalkozásnak az elégedett ügyfélkörébe tartozik, s így egy jelképes reklámajándékkal honorálják a hűségét. Vagy emlékezhet úgy, hogy egész véletlenül csöppen bele egy cég, vállalkozás reklámkampányába.
S ha jól szervezett és célzott kampányról van szó, akkor a figyelemfelkeltő érték jelen is van a kiválasztott reklámajándékban.
Ugyanakkor kötelező szinten oda kell figyelni arra, amikor NEM szabad reklámajándékot ajándékozni, mindenkinek óvnia kell önmagát, és cégét az olcsójános effektustól. Ilyen alkalmak az esküvők, házassági évfordulók, születésnapok, legénybúcsúk, leánybúcsúk stb. Ezekre az alkalmakra a reklámajándékoknál „tisztességesebb” ajándékkal illik megjelenni.
Ezzel a kijelentéssel korántsem saját piacunkat akarjuk szándékosan rontani, de az igényesség és a kereskedői korrektség megköveteli, hogy segítsünk azoknak, akik épp az alkalom illendőségével nincsenek tisztában.