Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Logók és a márkanevek nyomában

2012-05-24

Adidas és Puma, avagy két német testvér rivalizálása, mintha saját berlini faluk lett volna, úgy szakadtak el egymástól.

Logók és a márkanevek nyomában

De kezdjük a legelejéről, ki ne ismerné a legjobb sportmárkákat, az Adidas sportcipőket, szabadidőruhákat, vagy a Puma cipőket?

Reklámjaik nemzettől függetlenül minden sporteseményen felbukkannak. Tulajdonképpen a két márka a sportot is jelenti egyben, a futást, a labdasportokat, az atlétikát. Nem csoda, ha óriási szeletet szakítanak ki a sport piacából, hisz a Puma például harmincnál is több nemzetközi csapat szponzora, de nincs ez másképp az Adidasnál sem, noha részvényeivel többnyire csak az európai piacokon kereskednek, ennek ellenére az óriásgyár eladásai 2011-ben 3,26 milliárd euró volt.

A két nívós márka tulajdonképpen egy családból származik.

Két német testvér Adolf Dassler és Rudolf Dassler nevéhez fűződnek. Adolf mindössze 20 éves volt, mikor megalkotta saját, eredeti első sportcipőjét, álma az volt, hogy sportolóknak gyártson cipőket. Akkor még nem sejtette, hogy néhány év múlva a világ vezető sportruházatot és sportcipőt gyártó márkájává fejlődik. 1925-ben jelent meg első stoplis futballcipőjük, ekkor még a két testvér együtt vezette az apjuk által rájuk hagyott cipőgyárat. A II. világháborúig 200 ezer pár cipőt adtak el. Ám ez a siker súlyos veszteséggel is járt, a két testvér végérvényesen összeveszett, ez az ellentét az utódok hagyatéka nyomán is folytatódott.

A szakítás után született meg az Adidas márkanév, ami Adolf becenevéből és vezetéknevéből jött létre, s ekkor jegyeztette be a három sávot is, ami az Adidas logójában is megjelenik.

A két testvér kapcsolata örökre megszakadt, Rudolf is új utakon próbált járni, a jövőt ő is a cipőgyártásban látta. 1948-ban megalapította saját cipőgyárát, s ekkor jelent meg először a Puma logója is, amint az állat átugrik egy vékony D betűn. Kezdetben a cipőknek Ruda volt a nevük, később lett Puma, a sportvilág népszerű és jelentős résztvevője. Olyannyira, hogy kezdetben a Puma vissza is szorította az Adidas márkát, míg nem 1967-ben elkezdte ruhatermékeit is gyártani, ami újra erőt adott az addigra már ismert márkának.

A két márka között a háború egészen 2009-ig tartott. Ekkor egy barátságos futballmeccsen szimbolikusan kibékült a két német sportszergyártó. Ez volt az első közös rendezvénye a két márkának 1948-as szétválásuk óta.

Adolf Dessler esetében egy álom volt az, ami realizálódott és egy óriás márkát hozott létre, míg Rudolf Desslert a rivalizálás, meg lehet a düh hajtotta, hogy hasonló világmárkát teremtsen meg.

Hát nem csodásak ezek a valós legendák?