Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk – fővárosi turizmus

2013-07-08

Megérkeztünk a turizmus szezon közepébe. Tombol a nyár, Európa népe megérdemelt nyári szabadságát tölti vagy készül eltölteni. Vajon melyik lesz idén az a főváros, ahova érdemes utaznia az embereknek? Vajon Magyarország, pontosabban Budapest turizmusa eléggé csábító ahhoz, hogy sikeres fogadó országok legyünk? Mit tesz meg ezért a köz, és mit tesznek meg ezért maguk a vállalkozók, hogy a külföldi turisták előtt csábítóan tűnjön fel egy fővárosi strand, egy szálloda, egy fesztivál? Sajnos a kérdésekre a magyar turizmust, a magyar állapotokat fényező választ ne várjon a kedves olvasó, főképp a nemrég felbukkanó statisztikai adatok fényében. Általában nem szeretem a száraz számokat, mert reklámszakemberként ugyanolyan súlyosnak érzem az emocionális tényezőket is, de e mellett egyszerűen lehetetlen elmenni szó nélkül. Ha azt vesszük ez is szervesen hozzájárul a jelenlegi turizmusunk állapotához, hisz Bécs jelenlegi turisztikai költségvetése 14 millió euro, míg körülbelül ugyanez az összeg jut a Magyar Turizmus Zrt. teljes országos büdzséjének.

Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk – fővárosi turizmus

Ez úgy gondolom, sok mindent elmond. Innen kiindulva pedig már meg sem lepődhetünk azon, hogy a bécsi szállodák működnek a legnagyobb kihasználtsággal a vizsgált 31 város között, és csak a szerény 29. helyre nyert Budapest bebocsátást. Ennek az is az oka, hogy a Budapestre érkező vendégek összetétele egy jó éve megváltozott, közvetlenül a MALÉV csőd után érezhetően inkább a kevesebbet költő turisták érkeznek, akik hamarabb részesítik előnyben az olcsóbb szállodákat, mint a felső kategóriás, több csillagos hoteleket.Bár javult valamelyest az elmúlt hónapokban a budapesti szállodák kihasználtsága, mintegy 10,2 százalékkal, ez még közel sem elég ahhoz, hogy a fővárosi turizmust kiegyensúlyozott, működő egységnek lássuk. Talán érdemes volna csak a főváros népszerűsítésére nagyobb összeget fordítani, hogy valamelyest stabilizálódjon a turizmusba vetett hitünk? Talán érdemes volna maguknak a vállalkozásoknak is minden apró lehetőséget megragadniuk, amelyekkel akár közvetlenül, akár közvetetten turistát lehet bevonzani, megtartani, csábítani. A reklámajándékok is ezt a szerepet hivatottak szolgálni, csak meg kell találni az ideális tálalási módot, ami egyáltalán nem nagy ördöngösség, és akár kis költségvetésből is megvalósítható.