Reklámmarketing és az állatok

A reklám és a marketing, mióta képes a világot megmozgatni, azóta mindent felhasznált céljai eléréséhez. Az embernek, mint társadalmi lénynek igen különleges kapcsolata van az állatvilággal. Tiszteljük, messziről csodáljuk, vagy legjobb esetben szeretjük a különféle állatokat. Ebből a csoportból is leginkább a háziállatok állnak előkelő helyen. Mivel még a legkeményebb szívűnek tartott embert is meg lehet lágyítani egy bájos medvével, nyuszival, kutyával vagy cicával a marketing világ hamar rájött milyen könnyen eladható így egy termék, egy szolgáltatás.

Tulajdonképpen aranyszabálynak számít a reklám világában, ha egy terméket vagy egy szolgáltatást garantáltan el szeretne adni, akkor még vérprofi reklámszakembernek sem kell lenni ahhoz, hogy tudjuk: a reklámban szerepelnie kell egy bájos gyereknek, vagy egy szép nőnek, vagy egy aranyos kutyusnak.

Talán a kutya a legnépszerűbb és legeladhatóbb „reklámeszköz.” Valami köze lehet a mondáshoz, miszerint a kutya az ember legjobb barátja, hűséges, engedelmes, szeretetre méltó, egy igazi társ. A kutya látványosan ki tudja mutatni szeretetét, ám ha kell ugat, megkergeti a postást, sok tréfás és poénos helyzetet ki lehet belőle hozni.

A kettő összekapcsolása, a kutya és az ember által generált élethelyzetek kiemelése, vagy sarkos bemutatása adhat alapot a kutyás reklámfilmeknek.

A népszerű kutya mellett, azonban számtalan állattal találkozhatunk még, akik nagy sikerű reklámkampányokban szerepelnek, mint a Milka tehene, vagy a Coca Colát iszogató jegesmedvék, esetleg a Bridgestone szinte az egész erdei állatvilágot felvonultató nagyon ütős reklámfilmje.

Érdemes újra megnézni!

 

Comments are closed.