Pénzt vagy…reklámajándékot!

Képzeljük el az alábbi esetet, állunk a pénztárnál egy ünnepi alkalomra történő nagy bevásárlás során, és látjuk, hogy a pénztártól távozók mindegyike kap egy darab 200 forintos pénzérmét.

Mire gondolunk első látásra, míg mi is oda nem érünk a pénztárhoz?

Egy az egyben arra, hogy ezek biztosan megbolondultak, ha pénzt osztogatnak. Ám közben mi is odaérünk a pénztárhoz, és fizetés után a pénztárosnő mosolyogva átnyújt egy darab 200 forintos érmét. Mit teszünk, érzünk eközben?

Tízből kilenc ember egész biztosan zavarba jön, tízből kilenc ember nem biztos, hogy nem háborodik fel azon, hogy mire vélje ezt a gesztust, hisz bármilyen mély is a gazdasági válság, azért a koldulástól még elég messze áll, és a végén tízből kilenc ember egész biztosan visszautasítja a 200 forintost.

Mi történik akkor, ha ugyanez a jelenet másképp zajlik le, ha a pénztártól távozó vásárlókat a pénztárosnő egy ízléses, vicces, érdekes, különleges formájú kulcstartóval ajándékozza meg?

Tízből tíz ember mosolyogva elfogadja, megköszöni. Az értéke nem több, vagy alig több mint 200 forint, ám mégis megváltoztatja az emberek hozzáállását. Ajándékot bárhol és bármikor szívesen elfogadunk ismeretlen cégektől, vállalkozásoktól, míg egy minimális értékű, jelzésértékű pénzösszeg már sokkal hamarabb ellenállást, felháborodást vált ki az emberekből. Holott mindkettőnek egy és ugyanaz volt a mondanivalója: köszönjük, hogy nálunk vásárolt!

Bár mindkettőnek pénzbeli értéke van, az ajándék mégis sokkal több, olykor még akkor is többet jelent, ha anyagi értéke elhanyagolható!

És gyakorlatilag itt van a „kutya elásva”! Ízléses, szimbolikus, kreatív reklámajándékot akár alacsony költségvetésből is ki lehet hozni, és lehet mindez egy sikeres marketing kampány része!

Comments are closed.