Farsang egész évben – és más ügyletek

Hogyan mondj többet önmagadnál? Te hányféleképp mondanád ki, hogy „biztonságban vagy”? Mi kétféleképpen: egyféleképp úgy, hogy a praktikumot vesszük figyelembe, egyféleképp pedig az esztétikumot. Mit értünk ez alatt? Olvass tovább!

Nem akarjuk a cikket a művészettörténeti tanulmányok fele elvinni, de senki sem tudja, hogy netán 120 év múlva a művészettörténészek nem épp eldobott maszkokat elemeznek majd – és próbálnak átlátható képet kapni egy olyan korról, aminek a neve „k”-val kezdődik, és „étezerhuszasévek”-kel végződik.

Egye fene, segítünk nekik azzal, hogy elmondjuk, miről is van szó: sajnos a világ nem halad a jó irányba – ez már régen érzékelhető. Egyre több inger éri az embert – ha pozitívak, ha negatívak – ez pedig azt eredményezte, hogy az ember el is kezdte igényelni ezt az egyre több ingert. Hiszen minden hang jobb, mint a szélcsend. Kis halak vagyunk egy olyan tengerben, aminek sem a felszínét, sem a fenekét nem látjuk.

Ennek pedig a rossz reklámok és a rossz üzletek egyaránt gyújtópontjai. A világ ma minden ügyben, minden nagy nézettséget generáló jelenségben az üzletet látja: filmipar, divatszakma, világjárvány. Nyílt egy olyan szegmense a marketingnek, amelyet 2 éve még nem is nagyon ismertünk. Ez pedig a maszkpiac. És itt nemcsak a maszkokról van szó. Hanem a mindent átszövő szolgáltatásról, amelyeket végsősoron mindig Te veszel meg. Elég, ha valakinek fél percig beszélsz arról, hogy szeretnél egy új cipőt venni – és meglátod, perceken belül akciós cipőkről kapsz hirdetést a telefonodon. Mi is szeretnénk egy új kocsit. Hátha az ölünkbe pottyan egy. A biztonság kedvéért elmondjuk még egyszer: szeretnénk egy új kocsit.

A lényeg: nem szabad negatívnak lenni, nem, nem. A végén még mi magunk is negatív ingerekké válunk. El kell fogadnunk, hogy a halak akkor sem tudják megváltoztatni a folyásirányt, ha összefogás-szerűen az ellenkező irányba úsznak a folyóban – a folyóban, aminek nem látják sem a felszínét, sem a fenekét. Van, aminek a lefolyását nem tudjuk megakadályozni. De mit tudunk tenni akkor? Először is: a saját hasznunkat keressük továbbra is, ahogyan eddig – csak épp idomulunk új környezetünkhöz. Ha beköszönt egy világjárvány, akkor gyanús, hogy beköszönt a maszkdivat is – fogd fel úgy, hogy farsang van egész évben. És hogy tudod a farsangot még „farsangabb”-bá tenni? Most figyelj, itt reklám következik: egyedi maszkborítással. Nagyon affele haladunk, hogy az FFP2-es pormaszkokat fogják behozni kötelező viseletnek az orvosi maszk helyett. Hozzuk ki belőlük a legjobbat: a borítás a pántok nyílásán áthúzva illeszkedik majd a maszkra. Ez lehet az új mondanivaló, amely már ki is van mondva gyakorlatilag. Látható a szánkon. Ez pedig lehetne valamiféle szlogen, de távol álljon tőlünk, hogy egy ilyen cikkbe direkt reklámot csempésszünk bele. Rajtad áll, szeretnél-e pormaszkot, és hogy szeretnél-e rá borítást.

Kétféleképp mondjuk ki, hogy „biztonságban vagy”: egyféleképp a praktikummal: FFP2-es pormaszkunkkal. Egyféleképp pedig esztétikummal: annak egyedi, logózott borításával.

Így lehetsz több a mosolynál: és gondolj arra, hogy milyen jó lesz, mikor az emberek újra úgy mosolyoghatnak őszintén egymásra, hogy nem takarja az arcukat semmi. A többi pedig történelem, amit a művészettörténészek fognak elemezgetni 120 év múlva.

Comments are closed.