baseball sapka

Etikus karácsonyi reklámajándékokkal elhalmozni üzletfelei, kollégái gyermekeit?

A dilemma örök, vajon mennyire becsületes út, ha a reklámajándékozás során a célkeresztbe nem a felnőttek, hanem a gyermekek kerülnek. Vajon fel lehet őket erre a célra “használni”, vagy nem érdemes kijátszani ezt a kártyát, mert túlságosan rosszul is elsülhet? A nagy kockázat tényleg nem jó tanácsadó, de van egyáltalán bármiféle realitása annak, hogy az ügyfelei vagy munkatársai sértetten reagálnak a gesztusára? A kérdések kivétel nélkül logikusak és helytállóak, s ami tovább nehezíti az amúgy is csupa kérdőjellel rendelkező helyzetet, hogy univerzális értelemben vett jó válasz nem létezik.
Mert hogy lehetne azt mondani, hogy egy kampány, függetlenül attól, hogy mit hirdet, ha felnőtteknek szól, akkor nem érdemes belerángatni a gyerekeket, viszont mivel nem a kihasználásuk, hanem a megajándékozásuk a cél, így azért jóval árnyaltabb a képlet.

Karácsonyi reklámajándékok kicsiknek és nagyoknak

Pláne közvetlen nexus esetén, vagyis ha partnereivel, kollégáival jó viszonyt ápol, akkor a kapcsolati keretek közé akadálytalanul behozhatóak a gyermekek, s a megajándékozás ötlete. Vagyis nem mindegy, hogy éppen aktuálisan milyen üzleti helyzetben van, s hogy mennyire szoros a kapocs azokkal az emberekkel, akiknek egyébként maga a marketing szól. Nyilván a gyermekeknek teljesen mindegy, hogy vállalata mit hirdet vagy mivel foglalkozik, viszont ha olyan játékot vagy tárgyat ad a kezükbe, amihez ragaszkodnak, amit szeretnek és időről-időre elővesznek, akkor általuk pozitívan hathat az őket figyelő felnőttekre.
A finomság alapvető kitétel. Ez nem az a terület, ahol a túl konkrét, túlságosan drasztikus ötletmagok szárba szökkenhetnek. Egy baseball sapka, vagy póló tökéletes alternatíva, de akár játékszereket is célba vehet, már ami a logózást illeti. Ha feltétlenül a gyermekeket kívánja meglepni, akkor ezt a lehető legjobban kell csinálnia, azaz olyan kreatív megoldásokban ildomos gondolkodnia, amik a szülőket is elvarázsolják, s persze a gyerkőcöket lázba hozzák.
Ez bizony nem egyszerű feladat, de akár úgy is határozhat, hogy vállalata profiljához alakítja a kiszemelt reklámajándékot, így feltéve az i-re a pontot. Az alázatos és abszolút visszafogott reklám, ami a gyermekeket célozza meg ártalmatlan, s figyelmességről tanúskodik, egyszóval bevállalható.

Comments are closed.