Augusztus 20

Együtt az Ország! Ez a szlogenje az idei augusztus 20-i nagyszabású állami ünnepünknek, amiben valahol természetes módon keveredik az ünnepi hangsúly a marketinggel. Az egyik legnagyobb turista látványosság az augusztus 20-i tűzijáték, vagy az országszerte unikumnak számító különböző programok, mint például a Debreceni Virágkarnevál, hogy csak a jelentősebbeket említsük. Befelé mindenképp felemelő ünnepi hangulat, de kifelé a világnak nem tagadhatjuk a marketing jellegét, saját magunk reklámozását! Óriási jelentősége van ennek, valahogy úgy kell elképzelni, mintha az ország egy óriási vállalat lenne, aki most mindenféle reklámajándékkal ajándékozná meg a lakosait, látogatóit, amiből később kellően tud profitálni. Anyagi és talán erkölcsi szinten is.

2013-ban két központi helyszíne lesz az augusztus 20-i állami rendezvényeknek, Budapest és a Balaton. A Balaton turisztikai szempontból központi szerepet tölt be az országban, és idén a szervezők úgy gondolták ideális helyszín lenne, ha Budapest mellett a vidéket is bevonnák az állami ünnepségekbe. Ahol szintén lesz tűzijáték is.

Természetesen az augusztus 20-i ünnepségek legérdekesebb része mindig a költségvetés, hogy mennyibe kerül ez a gigászi, országot átfogó állami ünnepségsorozat. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az Index kérésére elárulta a nagy titkot. Az összköltségvetés 250 millió forint bruttó, ebből 150 millió bruttó forint a tűzijátékra szánt összeg. A rendezvények biztonságos lebonyolításáért pedig több mint 8000 ember dolgozik a rendezvények különböző helyszínein.

Biztosan mindenkiben felmerül a kérdés, hogy szükség van-e ekkorra marketingre, kell-e ez az óriási „reklámajándék” belföldnek, külföldnek?! A kérdésre a válasz ez esetben rendkívül szubjektív, így a választ mindenkinek önmagában kell keresnie!

Comments are closed.