Blog
A reklám és a pletyka
2012-06-13
Gondolná az olvasó, hogy van összefüggés a kettő között? Nagyon is! Hisz, ha Mari néni azt mondja az első emeletről, hogy a sarki boltban lejárt szavatosságú szalámit talált, és ezzel telekürtöli a házat, akkor a „hír” hallatán egész biztosan sokan meggondolják, hogy elmenjenek-e újra oda vásárolni.
Ám nagy a valószínűsége, hogy a „hír”, mire eléri az utca végét már teljesen másról fog szólni: a sarki boltot be is zárták, mert lejárt szavatosságú árukat tart, a boltvezetőt pedig bilincsbe verve szállították el.
Mindenki számára ismerős, hogy így működik a pletyka. Jelen esetben ez a pletyka egy rendkívül negatív reklám, és bizony könnyűszerrel tönkre tehet, vagy épp vásárlóerő csökkenést okozhat. Amit nem csak valóságalapon lehet gerjeszteni, hanem mesterségesen is.
Ismert reklámfogás ez a celebvilágban, ahol a mesterségesen gerjesztett pletykák, a fenntartott érdeklődés, a sztárság egyik fokmérője, annyi különbséggel, hogy itt gyakran lényegtelen, hogy negatív vagy épp pozitív reklámgerjesztésről van szó. A lényeg, hogy beszéljenek róla, azaz tovább pletykáljanak a televíziónézők, újság olvasók vagy épp a közösségi oldalak olvasói.
Mert igen, a 21. század első számú pletykaforrása, egyben reklámgerjesztési lehetősége a közösségi oldalak, a blogok, vagy épp a magazinok weboldalai, ahol már bevett gyakorlat, hogy hozzászólási lehetősége van az internetezőnek. Vagyis frissen tovább pletykálhatnak az adott hírről, eseményről.
Ez sok esetben egy újabb reklám hullámot gerjeszt. Úgy képzelhetjük el, mint a vízen terjedő körkörös hullámokat. A lényeg, hogy a hullám fenntartásához újabb és újabb köveket dobjunk a vízbe.
A reklámajándék is ilyen „kő” lehet, amivel pozitívan fenn tudjuk tartani az érdeklődést. Egy jól eltalált, ötletes, kreatív, netán formabontó, meghökkentő reklámajándék akár arra is érdemes lehet, hogy beszéljenek róla. Márpedig, ha beszélnek a reklámajándék képviselte cégről, vállalkozásról az ebben a nézetben csakis pozitívan csapódhat le!