Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A pletyka, mint reklámforrás

2013-02-25

Lehet, hogy kicsit merész párosítás a pletyka és a reklám között meglátni a párhuzamot, de higgyük el, nem is olyan nehéz. A pletyka természete szerint egy olyan „képződmény”, ami képes úgy eljutni egyik fizikai helyről a másikra, hogy egy fillért nem kell rákölteni.

A pletyka, mint reklámforrás

A „szájhagyomány” útján terjedő reklámok és az interakció ma már egyáltalán nem hiányozhat a felelős vállalati szemléletből. A 21. század a nagy mennyiségű információáramlás százada, lehetetlen a fogyasztóktól megvonni a teljes körű tájékoztatást, s a klasszikus egyirányú kommunikációra alapuló reklámtevékenységek már nem vezetnek nagyszámú ügyfél generálásához. Hisz ma már nemcsak az egyszer betérő ügyfelet, hanem a visszatérő ügyfelet is meg kell fogni.

Biztos felmerül benned a kérdés, hogy az internetes vállalkozásoknak, az üzleti weboldalaknak mi közük a pletykához, mikor épp az előbb „szájaltam” róla, hogy a pletyka jellemzően szájhagyomány útján terjed?

Pedig, ha tudnánk, az internet mennyi alkalmat ad a pletykára, amit, ha ügyesen kihasználunk, a javunkra, ügyfelek szerzésére, ezáltal cégünk gyarapodására használhatunk.

Említhetjük mindjárt a közösségi oldalakat, mint a Facebook, a Twitter, a hozzászólási lehetőség a weboldalakon – ezeket minek nevezhetnénk, ha nem a pletyka legnagyobb színterének? Az emberek valós időben tudnak véleményt mondani termékről, szolgáltatásról, cégekről. Percek alatt tehetnek népszerűvé egy terméket, de percek alatt tántoríthatnak el több ezer embert a vásárlástól. Mert az emberek igenis adnak a másik hasonló korosztályú, társadalmi csoportba tartozó, azonos terméket, szolgáltatást használó ember véleményére.

Ennek az erejétől egyszerre lehet félni és egyszerre lehet egy vállalat, egy cég javára fordítani. Amennyiben interaktivitásba bocsátkozol leendő ügyfeleiddel, vevőiddel, máris van egy jó pontod náluk. Ha megkérdezed őket, hogy tetszik-e nekik az adott terméked, reklámod, és hagyod, hogy szabadon elmondják véleményüket, beszéljenek, vagyis pletykáljanak, máris szereztél egy ingyen reklámforrást. Amit irányíthatsz, megerősíthetsz, mondjuk reklámajándékokkal, szóróajándékokkal.