kulcstartó

Reklámajándék ötlet cégeknek

Nem is gondolnánk, de a reklámajándékok története egészen messzire nyúlik vissza. A különböző promóciós termékek az Egyesült Államokban már az első elnökválasztási kampányok idejében megjelentek. Világszinten a 20. század elejétől kezdve egyre több cég szakosodott reklámajándékok gyártására. Általában nyomdák foglalkoztak ezekkel a termékekkel, és nem kevés energiát fektettek az üzlet marketing részébe is. Az egyik legkorábbi reklámajándék ötlet a kitűző volt, ami tökéletesen betöltötte a neki szánt funkciót. Az emberek magukon viselték, tökéletes reklámfelültetként szolgálva az adott cégeknek, vagy politikai egyesületeknek. A legnépszerűbb promóciós termékek mégis a kártyanaptárak lettek. Magyarországon a fénykorukat a 70-es és 80-as években élték, de manapság is sokszor találkozunk még velük.

Milyen a jó reklámajándék ötlet?

Elsősorban egyedi. A cégek azt szeretik, ha valamilyen sajátos ajándékkal lephetik meg ügyfeleiket, vagy akár dolgozóikat is. A különlegességen kívül a használhatóság a legfontosabb szempont. Például egy dísztárgy nagyon esztétikus ajándék tud lenni, ugyanakkor nem rendelkezik különösebb funkciókkal. Egy megfelelő szerszámkészlet, óra, termosz, vagy fényvisszaverő pánt már sokkal praktikusabb választás, mivel ezekre általában mindenkinek szüksége van. Az sem árt, ha egynél több van otthon, tehát egyszerűen nem lehet mellélőni velük. Amíg korábban Magyarországon főleg az irodai tárgyakra korlátozódott a promóciós piac, az utóbbi években inkább hétköznapi használati tárgyak kerültek előtérbe. Az öngyújtók, a határidőnaplók, a kulcstartók és a bicskák lettek a legnépszerűbb reklámtermékek. Fontos, hogy a reklámajándék emlékeztessen a cégre. Ne legyen hivalkodó az emblémája, ugyanakkor erős reklám célzattal rendelkezzen. Ha valamilyen speciális alkalomra készült, nem árt ha illeszkedik az esemény arculatához. Egy céges piknikre például tökéletesen megfelel egy összezárható palack, vagy pohár.

A reklámajándék ötlet fajtái

Kétféle reklámajándékot különböztetünk meg. A direkt promóciós terméket maguk a cégek állítják elő. Például egy autós kiegészítőket gyártó cég a saját emblémájával ellátott jégkaparót ad ajándékként az ügyfeleinek. Ez közvetlenül is jelzi, hogy mivel foglalkozik ez a cég. Ezzel szemben az indirekt ajándékokat egy kimondottan erre a feladatra szakosodott cég állítja elő. Amikor egy cég elhatározza, hogy reklámajándék ötlet keresésébe kezd, érdemes egy dolgot nagyon észben tartani. Maga az ajándék olyan, mint egy gyorsan megalkotott kép magáról a vállalatról. Egy jól megválasztott promóciós ajándék nem csak örömet okoz annak, aki kapta, de jó emlékeket is biztosít a céggel kapcsolatban.

Comments are closed.