Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Fesztiválok, reklámajándékok

2013-07-15

Előző posztomban írtam a fesztiválok marketing jelentőségéről, arról, hogy a legkisebb faluban megszervezett falunapnak is van marketing jelentősége, persze itt csak a kifejezetten abban a régióban tevékenykedő cégek, vállalkozások számára. Ami valahol természetes is. Egy multinak meg lehet nem feltétlen érdeke megjelenni, míg egy helyi vállalkozásnak annál inkább.

Fesztiválok, reklámajándékok

A nagy fesztiváli rendezvényeken viszont már jócskán jelen vannak az óriási vevőkörrel, szerteágazó szolgáltatásrendszerrel rendelkező, a mindennapjainkat átszövő cégek, mint a telefontársaságok, bevásárlóközpontok, számítástechnikai cégek, internetszolgáltatók, alkohol –és üdítőgyártó, forgalmazó cégek, hogy csak a legnagyobbakat említsük, természetesen név nélkül. Az olyan hatalmas érdeklődéssel évről-évre megrendezett fesztiválokon, mint a VOLT, a Sziget, Budapesti Nyári Fesztivál vagy a Hegyalja Fesztivál, és itt is folytathatnánk a kisebb rangú hasonló vagy eltérő tematikájú fesztiválokkal. A lényeg minden esetben, hogy ezek a zenei, kulturális rendezvények a legjobb táptalajt adják a nem csak hazai közönségnek szervezett reklámkampányokhoz, amit teljesen érthető és természetes módon kisebb és nagyobb szponzor cégek ki is használnak. Nem ördögtől való dolog, ha ebből a megjelenésből profitálni szeretnének! A reklámmegjelenésnek különféle variációi lehetnek. Nem ritka, hogy egy fesztiválon külön standokat / sátrakat állítanak fel, ahol is igénybe lehet venni szolgáltatásokat, ki lehet próbálni termékeket (internet, laptop, telefon stb.).

A reklámajándékozásnak ez egy meglehetősen kifinomult, ám idézőjelben értendő formája, hisz ebben az esetben a látogatónak csak az élmény marad, egyéb kézzelfogható dolog nélkül. Ehhez jöhet nyomatékosítandó a szándékot, a valódi reklámajándék, amit megfoghat, hazavihet, funkciója szerint használhat. Az ilyen jellegű reklámajándékot nevezzük még szóróajándéknak is, amiből egy nevezetesebb fesztivál vagy egyéb rendezvény alatt több száz, akár ezer kerül kiosztásra. Itt még a legnagyobbak is inkább „filléres” ajándékot választanak, mai napig kedvelt a kulcstartó, szilikon karkötő, léggömb, toll, vagy a hűtő mágnesek, esetenként a póló, baseball sapka, nyakpánt, stresszlabda, mobil kellékek, autós kellékek, biciklis tartozékok.

Ugyanakkor senkit ne tévesszen meg emblémázással olykor az olcsó reklámajándék is korrekt, elfogadható és valóban ajándéknak tekinthető, igényes külalakot kap.