Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A reklámok rekláma

2011-07-25

Ha valamire lehet azt mondani, hogy a reklámok rekláma, akkor az a Forma 1. A száguldó cirkusz, ahogy a média nevezi, a több száz lóerős gépek és az azokat uraló pilóták versenye a világon egyedülálló a reklámok tekintetében.

A reklámok rekláma

A Forma 1 versenyautóin szinte mindent lehet reklámozni, amit persze igencsak drágán mérnek, de nem csak magukon a versenyautókon láthatunk reklámfeliratokat, emblémákat, céglogókat, hanem a pilóták ruházatán is. Megcsodálhatjuk minden futamon a klasszikus overál és baseball sapka kombináción mennyi embléma és logó virít. Akik szponzorálják az adott csapatot, azok megjelenést kérnek.

Azt gondolnánk, a cégek, akik ilyen „nagyban játszanak”, azoknak ez a típusú páratlan reklámozási lehetőség csak sikeres lehet. Ez viszont nem minden esetben van így!

Egy német piackutatással foglalkozó cég nemrég annak járt utána, melyek azok a vállalatok, akiknek a Forma 1-es megjelenés hatékony reklámmal is párosul, és melyek azok, akik mintegy számolatlanul dobják ki a pénzt az ablakon. A felmérés, bár a teljesség igénye nélkül készült, a leghatékonyabb szponzorként, ennél fogva a reklám, a márka és a Forma 1 közötti kapcsolatot a legtöbb emberhez a Hawlet Packard és a Hugo Boss juttatta el. Eredményes szponzorok közé sorolták még az Allianzt és a Puma vállalatokat is.

Míg meglepő módon a Mercedes-Benz csupán a 23. helyet foglalja el a hatékony szponzorok listáján, annak ellenére, hogy az óriás vállalatnak közel öt dollárja bánja, hogy egy-egy rajongónak tudatosítsa a márka és a Forma 1 közötti összefüggést. A legrosszabb szponzorok között találjuk a DHL-t, a német szállítmányozó cég évi 10 millió dollárja és minden országban, minden futamon ott lógó csúnya sárga plakátja sem elég, hogy hatékony reklámot csináljon magának.

Ugyanakkor nem csak a vállalatok, cégek, termékek, hanem maguk a pilóták is egyfajta „reklámtárgynak” tekinthetők az F1-es forgatagban. A Forma 1-es pilótákkal készített reklámfilmeket szinte aranyárban mérik, s hasonló az az ár is, amit bevételként elkönyvelhetnek a reklámozott termékek által a vállalatok.

De magam részéről egy emblémázott Schumacherrel is beérném! :-)