Blog
A foci reklámszemmel
2011-08-01
Igazán nagy szabású esemény részesei lehetnek a sportrajongók. Legalábbis azon réteg, amelyik él-hal a fociért egész biztosan. A Vasas-Híd –AS Roma centenáriumi mérkőzésre kerül sor ugyanis 3-án, a budapesti Puskás Ferenc Stadionban. Nyílván, ha csak a hírt szerettem volna közölni ezzel már jócskán elmaradtam, hisz a különböző sport és hírportálok a Vasas Sport Club századik évfordulójának alkalmával játszott barátságos mérkőzést, az év szupermeccseként harangozták be.
Én viszont egy kicsit más szemszögből szeretném megközelíteni az eseményt, s remélem, ezzel semmit nem rombolok le a két rangos csapat nívójából.
Ha azt nézzük, hogy a múlt hétvégén Forma 1 volt, most pedig a centenáriumi barátságos mérkőzés lesz, túlzás nélkül megállapíthatjuk, hogy az ezeknek a nagy horderejű eseményeknek az igen hangos mellékzöngéje a reklám, a reklámajándékozás sem elhanyagolható.
Múlt heti posztomban a Forma 1 köré gyűrűző reklámtrendekről, a reklám megjelenésekről, reklám befektetésekről volt szó. Ám a Forma 1 zárt közösségével szemben a labdarúgás sokkal ember központibb, ember közelibb sport. Ebben az esetben a játékosoknak fontos a rajongók, a szurkolók visszajelzése, sokkal közelebb érezheti magát egymáshoz mindkét fél.
Ennél fogva a reklám megjelenések is teljesen más formátumúak. A csapatnak fontos kommunikálni a szurkolókkal, s azok a cégek, vállalatok pedig, amelyek ebben a sportágban reklámoznak, nagyszerűen felismerik, hogy komoly ügyfél kört szerezhetnek azzal, ha ezt a kommunikátor szerepet felvállalják.
Mit jelent mindez magyarul?
Ha egy akármilyen profilú cég reklámajándéka, vagy a reklámajándék emblémázása, logója utal erre az eseményre, vagy ennek az eseménynek a tiszteletére készül, ezzel már azonosult is a szurkolók beállítottságához. Azaz egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy potenciális ügyfeleket szerezzen a szurkolók nem kevés táborából.
Nem akarok általánosítani, de alapvető jellemzője a reklámozásnak, a reklámajándékozásnak, hogy csakis azonosulással lehet bármilyen sikert is elérni, még akkor is, ha csak arról van szó, hogy első körben megismertessük cégünket a nagyközönséggel.