Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Virágkarnevál-reklámkarnevál

2011-08-11

Bizonyára sejti az olvasó, hogy melyik virágkarneválról lesz szó a bejegyzésemben. Igen, a méltán híres Debreceni Virágkarneválról. S, hogy mi köze ennek a reklámajándékozáshoz?

Virágkarnevál-reklámkarnevál

Hát, akkor lássuk!

Kezdjük mindjárt egy falatnyi történelemmel. A virágkarnevál születése tulajdonképpen egy kerékpárversenynek köszönhető. A múlt század hajnalán 1900 augusztusában a Debreczeni Újság adta hírül, hogy a Debreczeni Kerékpáros Polgári Egyesület szeptemberben országos kerékpárversenyt szerveznek az Egyesület új pályaterén. Ennek a versenynek a fénypontja volt a „virágcorso”, amit a verseny tiszteletére készítettek.

Később, 1905-ben felhívás jelent meg a Debreceni Mentő Egyesület megalakítására, hogy az akkori 80 ezres város lakossága baleset esetén minél hamarabb orvosi ellátásban részesüljön. S, ha már az országos kerékpárverseny alkalmával bevált a „virágcorso”, ahova nézőként csak jeggyel lehetett belépni, úgy gondolták itt is működni fog. A bevételt pedig az Egyesület megalakítására, és mentőkocsi vásárlásra fordítják. 1905. június. 14-én megrendezésre került az első „virág kocsi-corso” a város főutcáján. A menet 23 kocsiból állt, élén Debrecen város fogadta haladt, a bakon a város színeiben ülő hajtóval és hajdúval. Nem kérdés, hogy a legnagyobb sikere a mentőkocsinak volt, ami szintén a felvonulók között haladt. A bevétel akkori mércével is szép összeget tett ki: 1600 koronát gyűjtöttek.

Ha egy kicsit marketing szemmel nézzük a történetet, világosan láthatjuk milyen jó reklámfogásnak számított a „virágcorso” ötlete. Kezdetben egy sportverseny előhírnöke volt, később egy közhasznú projekt reklámozására használták fel, s mint láthattuk teljes mértékben sikerrel. Amivel nem csak egy karitatív projekt megvalósulását érték el, hanem azt, hogy mára a Debreceni Virágkarnevál, az egész város reklám-rendezvénye lett.

Turisták ezreit vonzza, és cégek, vállalatok állnak be a sorba, hogy kreatívabbnál kreatívabb virágkompozíciót építsenek. S a nagyszerű látvány, nem más, mint egy új típusú reklámajándék, az esztétikum reklámajándéka.