Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Világra szóló marketingfogás?

2013-02-21

Nem tisztem az összeesküvés elméletek gyártása, vagy az emberi jóslatokban való feltétlen hit, de a „világvége” jóslatok között az idei mellett nem igazán lehet elmenni szó nélkül.

Világra szóló marketingfogás?

Tele van az internet a 2012. december. 21-én bekövetkező világra szóló katasztrófa előrejelzésekkel, amikor Nubiru a soha nem látott óriásbolygó visszatér a Föld közelébe, és hurrikánok, vulkánkitörések, a mágneses pólus megváltozásai következtében az emberiség kipusztul.

A szelídebb változatban egy korszakváltásról beszélnek, aminek nyomán óriási változások várhatók az emberiség egymás –és az anyagias világhoz való hozzáállásában, ám ez a maximálisan pozitív változás nem zajlik le „fájdalommentesen”, hetekig, hónapokig sötétbe borul a világ, megszakadnak a kommunikációs csatornák, természeti katasztrófák következnek be.

Hát kérem, mi kell ennél több egy világméretű „elraktározási” lázhoz? Az ember, a 21. századi társadalom már fogyasztásra van beprogramozva, erre pedig napjaink reklám marketingje ügyesen rá is tesz egy lapáttal.

Csak egy gyenge példa erre nézve, mikor 2009 januárjában 2 hétig nem érkezett meg a Gazpromtól a szokásos gázmennyiség Magyarországra, soha nem látott mennyiségű melegítőt és olajradiátort adtak el a boltokban. Ebben nem volt gyakorlatilag semmilyen reklámhatás, semmilyen marketing ráhatás, csupán a fogyasztó ember ösztönös cselekvése volt, ami azt diktálta: raktározni. Annak ellenére, hogy a hírekben többször elhangzott van annyi gáztartaléka Magyarországnak, amivel a kiesést át lehet vészelni.

Jelenleg nem tudni pontosan hány ember veszi komolyan ezeket a jóslatokat, s kezd el bevásárolni mindent, ami mozgatható, ám tény, hogy a „jelenség” illegális volta miatt kénytelenek vagyunk némi irányított gerjesztettséget feltételezni.

Magyarán egy ókori leletet (ugye, a Maja naptár véget ér 2012.december.21-én) próbálnak ráhúzni a társadalom fogyasztás iránti érzékenységére.