Blog
Üzleti ajándékok 5 hibája
2017-11-14
Az üzleti ajándékok sikere nem az átadás pillanatában alapozódik meg, hanem már az ötlet megszületésekor. Egy jól kigondolt céges ajándék hosszú távon is segítheti a vállalatunk megítélését a megajándékozottak körében. Az alábbiakban összeírtunk öt visszatérő hibát, melyeket elkerülve a legjobb ajándékokat tudjuk kiválasztani ki ügyfeleink számára.
Az ajándéknak nincs célja
Mint azt a bevezetőben is említettük, az ajándék sikere már az ötlet milyenségétől is nagyban függ. Képzeljük magunkat a megajándékozni kívánt személy szerepébe: Mi lenne hasznos számára? Milyen környezetben dolgozik? Mennyire ismerjük, érdemes lenne személyesebb tárgyal kedveskedni neki? A másik oldalon a saját cégünk érdekeit is vegyük figyelembe: Milyen ajándék illik a profilunkba és az arculatunkba? Mivel tudnánk legjobban kommunikálni értékeinket, mi a célunk? Brand építés jelleggel állunk hozzá az ajándék kiválasztásához, vagy a személyes kapcsolatok erősítése a cél? Ezeket a kérdéseket mérlegelve és megválaszolva leszűkíthetjük az ideális ajándékok listáját a relevánsakra.
Az átadás személytelen
Lehet az ajándékötlet kiváló, ha az ajándék átadásra nem fordítunk elég időt, személytelen marad a gesztus. Fontos tudni, hogy kinek akarjuk közvetlenül átadni az ajándékunkat, illetve milyen kísérőszöveget csatolunk hozzá. Nem árt, ha a szöveg alátámasztja az ajándék célját, a sablonos „Kellemes Ünnepeket!” felkiáltás mellőzésével téve személyesebbé a gesztust
Nem időben kezdjük el a tervezést
Az ajándékok legyártása és szállítása nagyban függ a megrendelő igényeitől és a csomag exkluzivitásától. Mindenképpen számításba kell venni, hogy egy jó minőségű, gondosan megtervezett ajándék elkészítése és kiszállítása akár több hét is lehet, így semmiképpen se hagyjuk utolsó pillanatra az ajándékok kiválasztását és megrendelését. Saját elképzeléseink pontos legyártatása az egyik alapköve annak, hogy megfelelően egyedi ajándékokat tudjunk ügyfeleink számára elkészíttetni.
Sablonos megoldásokban gondolkozunk
Legyünk nyitottak az új ötletekre, ismerjük meg az ügyfeleinket, akiknek az ajándékokat készítjük. Bátran törjünk ki a klisés megoldásokból, és ötleteljünk az ügyfeleink profiljába vágó ajándékok beszerzéséről.
A logózás félresikerül
A jó céges ajándék Alfája és Omegája, hogy ne keltsen egyszerű PR kampány érzetet a megajándékozottban. Így egy rikító, vagy túlzottan előtérbe kerülő logó sok esetben elveszi az exkluzivitás érzetét az ügyfél szemében. Korábbi cikkünkben részletesen írtunk, hogy milyen hibákba lehet beleesni az ajándékok emblémázásánál, keresse fel bátran ötleteinkért!
A fenti tippek alapján gondoljuk át, hogy nekünk mire is van szükségünk a karácsonyi ajándékaink megtervezésekor, és mi az a pozíció, melyet ügyfeleinknél szeretnénk elérni. Amennyiben inspirációra van szüksége, nézzen szét online katalógusunkban, vagy keresse bátran ügyfélszolgálatunkat!