Blog
Útravaló utazóknak
2011-06-21
Mikor arra gondoltam, hogy a címben szerepeltekről fogok bejegyzést írni, nekem úgy tűnt, hogy nagy fába vágom a fejszémet, hogy az ismert rossz metaforával éljek.
A kérdésem az lenne ugyanis, hogy jellemzi-e az adott utazási irodát, ha teszem azt, nem „oda illő” reklámajándékot ad útravalónak az utazó kezébe? Másik oldalról megközelítve a kérdést, tudják-e az utazási irodák, milyen az „oda illő” reklámajándék?
Ha saját véleményemet kell leírni, akkor azt mondom, nem, nem tudják sem azt, hogy milyen az ideális reklámajándék, sem azt, hogy mit adjanak útravalónak, az ügyfeleiknek.
Amennyiben egy kisebb utazási irodáról van szó, el tudom képzelni, hogy visszatérő ügyfeleket utaztatnak évről-évre, a kölcsönös megelégedés függvényében. Ebben az esetben a moralitás, az üzleti korrektség egy szép egyedi reklámajándékot követel meg a törzs ügyfelek számára. Ez lehet emblémázott díszdoboz, igényesen megmunkált fa palackdoboz, akár laptoptáska, parfümkészlet, s ehhez hasonlók. Ilyen esetben semmiképp nem a tömegeknek osztogatott apróságok azok, amellyel megerősíthető az ügyfél, hogy továbbra is adott utazási irodával utazzon külföldre. Épp az igénytelennek tűnő, „olcsójános” hatása miatt.
Az utazások iránt érdeklődőknek, betérőknek már lehet kisebb értékű reklámajándékot adni. Focilabda alakú kulcstartókat, vagy mez alakúakat egy világbajnokságra, foci kupára meghirdetett út előtt, nyakpántokat, baseball sapkákat túrázáshoz, tengerparti utakhoz strandtermékeket, akár egy igényesen logózott kisebb felfújható strandlabdát is.
Így vagy úgy, de a céges reklámajándékozás üzenete csak akkor ér valamit, ha célirányosan osztogatjuk az ajándékokat. Egyáltalán nincs szükség a túlzásokra. Sőt, néha a kevesebb több. Ezt kellene megtanulni minden vezetőnek.