Blog
Ütős reklámok
2012-04-26
Előző bejegyzésemben már írtam különleges 2012-ben megjelent reklámokról, vicces reklámokkal, vagy éppen a különcség jegyében tökéletesre alkotott reklámokkal ismerkedhettünk meg.
Kezdjük mindjárt azzal, hogy nem sokára itt a nyár, megkezdődik a fagyi, a jégkrém szezonja. Bár, ha észre sem vennénk, hogy ránk köszönt a forróság, mert lassan már nem tudjuk megkülönböztetni az évszakokat, a sűrűsödő célzott reklámokból, a fagyi, a jégkrém iránti „éhség” felkeltésére íródott reklámfilmek, reklámplakátok, reklámszlogenek láttán egész biztosan észrevennénk.
Ám, mégis, a klasszikus poénnal élve, van az a fagyi, ami első ránézésre egész biztosan nem nyalna vissza! Vagy legalábbis nem szeretnénk, ha megtenné :-)
Maradva a reklámoknál, és a reklám nyomán a befektetés, majd megtérülés anyagi vonzatánál, van az a tipikusan magyar reklám, ami mindent visz! Igazi hungarikum, mert csak mi, magyarok értjük igazán, bár élek a gyanúval, hogy a képen szereplő személy arca, hét határon túl is ismerős, mégis azt mondom, ez kifejezetten a miénk. Ahogy Pelikán elvtárs mondaná: „Kicsi is, savanyú is, de a miénk.”
S, ha a megdöbbenés után úgy gondolnánk, erre inni kell, íme, egy, a whiskys hazájából származó sörreklám. Senki ne gondoljon semmi rosszra, mert ez nem más, mint három sörös üveg, igazán kreatív pozícióba rendezve.
S, hogy mi a reklámérdekességek, a groteszk reklámok, vagy épp a meg mosolyogtató reklámok konklúziója? Az, hogy a reklám minden fajtája szakértelmet és kreativitást kíván, s, ha ebbe még a véletlenek és a különleges élethelyzetek, emberek is besegítenek, ez csak a reklámszakember munkáját könnyíti meg. Mit tehetnék még ehhez hozzá? A skót apa sétál a 8 éves kisfiával a városban, aki fagyira éhes. A jószívű apa természetesen teljesíti a kissrác kérését, vesz neki egy fagyit. Tíz év múlva újra erre sétálnak, amikor a fiú megkérdezi az apját: - Apa, veszel nekem egy üveg sört? Mire az apa: - Megbolondultál fiam? Fagyira sört?