Blog
Szállodai reklámajándék ötletek nyárra
2011-06-27
Szerintem sokkal nehezebb helyzetben vannak egy szálloda marketingesei, ha a nyári szállodavendégek reklámajándékait kell kitalálniuk, mint az utazási irodák, vagy egyéb cégek, vállalatok, akiknek a szolgáltatásai a nyári időszakon tetőznek.
S, hogy miért?
Mert a kedves szállodai vendégek nagy általánosságban amúgy is ajándéknak tekintik a törölközőket, szappanokat, poharakat, s igyekeznek távozáskor ezekből hazavinni „trófeaként” néhányat.
Ezt a mentalitást – magamból kiindulva - nem tudom ugyan megérteni, vagy elfogadni, de szerintem kivédeni a szállodák, épp azzal tudnák, ha hasonló reklámajándékban gondolkodnának a vendégek felé. Akár már megérkezésekor kaphatna a kedves vendég egy profin összeállított, szálloda nevével, akár szlogenjével emblémázott reklámtárgyat, vagy apróbb emblémázott, logózott reklámajándékokból összeállított csomagocskát. Épp azokból a tárgyakból, amik oly „kelendőek”: szappanok, törölközők, poharak, de bevethetők még hasonlóan jelképes mondanivaló gyanánt, a kulcstartók, tollak, parfümök, s ha mindez még igényes díszdobozban is van „tálalva”, a hatás nem maradhat el.
Ezzel egyrészt a szálloda nem csak a nevét, hírét öregbítené, de azt a kényszert is megszüntetné, ami természetes módon felvetődik az emberben, hogy „vigyünk haza valamit emlékbe, barátok előtt villogni, hogy mi milyen menő szállodában nyaraltunk”.
Persze tudom, nem könnyű a több száz, több ezer vendég igényét eltalálni, de az általánosítás hibája nélkül mondhatom, hogy a fentebb vázolt stratégia minden esetben működőképes lehet egy kis rásegítéssel.