Blog
Ruházati termék, mint reklámajándék
2012-05-15
Ha kicsit is elgondolkodunk, meglehetősen hosszú út vezetett odáig, míg a ruházati termékekből reklámajándékok lettek. Már, ha csak azt vesszük alapul, hogy jó néhány évezreddel ezelőtt még fügefalevéllel és állatbőrrel takargattuk magunkat.
Hosszú időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a ruházatnak amellett, hogy védje testünket, még különböző egyéb metakommunikatív mondanivalója is legyen. A társadalmi helyzetre és az anyagi viszonyokra is utalt az öltözködés. Az ókori egyiptomiak öltözékében is különbség volt a királyok és az alattvalók ruhaviseletében, míg a görögöknél már kifejezetten egyazon társadalmi réteg között is meglátszottak a ruhaviselési szokások. Emellett a férfiak és a nők öltözködései is kezdtek teljesen elkülönülni. A görög nők már kifejezetten szerették nőiességüket hangsúlyozni. A rómaiak öltözködése hasonlóan a görögökéhez stílusában és szabásában szinte azonos volt.
A bizánciak ruházata fényűző és egészen merev viselet volt, az egész testet beburkolta, s annak természetes alakját teljesen eltakarta. Ehhez képest a rokokó óriási öltözködési mániát hozott férfiak és nők életében egyaránt. Nyugodtan kijelenthetjük ez az a kulturális-művészeti irányzat, ami megszülte a divatot. A szabómesterek divatdiktátorokká vedlettek át, és állandóan újításokon törték a fejüket, újabb és újabb óriási ruhakölteményeket szabtak és varrtak.
Ha létezett volna abban a korban a tudatos reklámmarketing, már bizonyára akkor kihasználják a ruházat nyomán a különféle márkajelzéseket, még nagyobb visszhangot adva egy-egy darabnak.
Mindez csak egy a letűnt korok közül, ahol a ruházatnak óriási jelentősége volt, napjainkban a fogyasztó társadalom és a divat keveredése nyomán, inkább egyszerű megszokott használati cikkekké formálódtak át.
Az viszont letagadhatatlan, hogy a ruházati termékek egyben nagyszerű reklámforrások is lehetnek. Egyrészt a márkát képviselik, és a márka képviseli az adott ruhaterméket, illetve egyéb számtalan olyan reklámforrásra alkalmasak, amelyek ma már elhanyagolhatatlanok.
Egy ruházati termék lehet munkaruha, elkülönítő jellege miatt kiváló cégismertetőként viselhető, jellemzi az adott cég munkatársait, az elegancia, szakmaiság vagy épp a felelősségteljes hozzáállást sugározhatja.
Emellett olyan promóciós termékeknek is kiválóak a ruházati termékek, amelyek valamilyen céges tevékenységet reklámoznak.
Nyáron a klasszikusnak számító póló és baseball sapka kifejezetten szóba jöhet, ha ruházati termék reklámajándékozása merül fel lehetőségként egy cég, egy vállalat, alapítvány, szervezet reklámozására.