Blog
Reklámszövegek a csapból
2012-07-02
Az agyon reklámozott reklámok, amelyek manapság már a csapból is folynak teljesen elviselhetők akkor, ha levesszük a televízióról a hangerőt. Ám, amikor hallani is kell az igazi bullshiteket, ahhoz nem kell reklámszakembernek lenni, hogy feltűnjön, itt valami sántít.
Amikor a reklámokkal már nem csak a vizuális érzékszervünkre szeretnének hatni, hanem az értelmünkre is, az már olykor fájdalmas is lehet.
A legizgalmasabbnak induló reklámokat is tönkre tehetik a hallatlanul pocsék szövegek, megfogalmazások, amelyekkel olyan szuperlatívusz túlzásokba esnek a reklámszövegírók, amivel már egy egész seregnyi terrorista vallási nézetét meg lehetne fertőzni.
Amikor már a mosópor nem csak egyszerűen tisztára, hanem patyolattisztára mos, nem csak egyszerűen a vegyi anyagok hatásával képes a koszt feloldani a ruháinkban, hanem a szóda erejével hat, amire véletlenül se képes más mosópor; ez ám a Kánaán.
Amikor a bélrendszerünk flóráit csakis a Bifidus Essensisek képesek egyensúlyba tartani, és a fejfájást is azonnal ható gyógyszerek képesek csillapítani, ott már csak az segíthet, ha szélben és esőben, télen és nyáron hajlakkot használunk, ami akkor is ellenáll, ha kisnyugdíjasok potyognak az égből a hajunkra.
S, ha már csak egy kicsi hiányzik, egetverő kamatra, de másodpercek alatt nyújtják át nekünk azt a hitel összeget, amitől az életben nem szabadulunk. Persze, ha klinikailag bizonyították, az más kérdés.
Csak néhány mondat és egész biztos vagyok benne, hogy az olvasó teljes képet kap arról, melyik reklámokból idéztem.
Ezzel szemben a reklámajándék mit tesz? Csak csöndben, túlkapások és fél vagy negyed igazságok nélkül hordozza az adott cég logóját vagy egy termék nevét. Csak csöndben, de annál határozottabban jelzi a vásárló, az ügyfél felé, hogy itt vagyok, létezem, válassz engem, én vagyok a számodra legideálisabb termék, szolgáltatás.
Minden különösebb csinnadratta nélkül, úgy hiszem, még egy túlzásokra épített, már-már a hiteltelenség szélére sodort terméket is képes hitelessé tenni az emberek szemében.
Ezt igazából akkor érdemes megragadni, ha a reklámozás lehetőségét valamilyen szinten személyes kontaktussal is szeretnénk összekötni.