Blog
Reklámajándék: venni, vagy nem venni?
2011-11-08
A címmel ellentétben nem sírni akarok, félre ne értse senki, csupán annak a kézzelfogható ténynek szeretnék utánajárni, miért létezhet az a jelenség, hogy napjainkban a reklámajándék az, amire legkevésbé költenek a cégek. Egyre több vállalkozó, kereskedő szájából hangzik el, a sajnálatos megállapítás, hogy pang az üzlet, egyre jobban megritkul a vásárlóképes társadalmi réteg.
Így a cégek is egyre kevesebb, és kevesebb reklámajándékot rendelnek, vagy azért, mert vásárlóképes réteg híján egyszerűen nincs kinek ajándékot osztogatni. Vagy épp azért, mert a céges büdzsé nem elég rugalmas ahhoz, hogy egy marketing kampányt lebonyolítsanak, aminek tudjuk, elengedhetetlen feltétele a szóróajándék.
Előbbi indokok miatt így az egyedi céges ajándékok is, amit születésnapra, nőnapra, év végére, karácsonyra, Mikulás-napra kaphatnának a munkatársak, többnyire elmarad.
Számos indokot lehetne felsorolni erre, kezdve az instabil gazdasági, politikai helyzettől, ami arra kényszeríti a vállalkozókat, hogy bevételi forrásukat csakis a klasszikus eszközökkel tartsák életben. Így kerülnek háttérbe a marketing kampányok, céges rendezvények, és a szóróajándékok felhasználása.
A reklámajándékokra szánható költségeket talán tovább faragják az adók, és az óriási mumus, az árfolyamok ingadozása, ami mindig képes egy újabb mikrogazdasági konfliktust szülni.
Pedig, ha egy pillanatra félreteszünk minden bevételi-kiadásbéli céges problémát, s egy nagyobb perspektívában gondolkodunk, akkor beláthatjuk, hogy csakis pénzből lehet pénzt csinálni.
Továbbá ismerjük a vásárlói lélektan azon részét, hogy ami ingyen van, még akkor is sokkal vonzóbb, ha mellé pénzért kell vásárolni.
A kettőt összepárosítva máris egyszerű a képlet, ha Ön reklámajándékba pénzt invesztál, majd az ajándékot a vásárolt termék mellé adja, a legjobb eséllyel duzzasztja fel vásárló –és ügyfélrétegét.