Blog
Papírtáska – a környezet tudatos óvása
2012-05-10
Ha belegondolunk, lassan annyi szemét tornyosul a fejünk fölé, hogy már szinte lábujjhegyre kell állnunk, hogy ki lássunk mögüle. Lehet, hogy kicsit eltúlzott a hasonlatom, de mégis azon az elven vagyok, hogy amennyire csak lehet, tegyünk környezetünk tisztaságáért, tegyünk azért, hogy még egy darabig nyugodtan élvezhessük Földünk minden előnyét. Tudom, ez most egy kicsit utópisztikusan hangzott, de ha tagadjuk, ha nem ez az igazság. Nincs visszataszítóbb számomra, mint a sok mű dolog. Mit értek ez alatt? Elég sok műanyagot nyom le a torkunkon a modern 21. századi gazdasága és saját társadalmunk is. Kezdve a tartósítószereken át, az ízesítőszerekig, vagy a közvetlen környezetünkben megtalálható műanyag használati tárgyakig.
Meg lehet ezek az eszközök mind-mind kényelmünket, komfortunkat szolgálják legjobb esetben, mégis azt kell mondanom, ez már kicsit túlbuzgóság, és lassan megálljt kellene parancsolnunk ennek az „el műanyagosodásnak.”
Mit tehet Ön vagy én, a társadalom minden kényelmét élvező ember?
El nem gondolnánk mennyi mindent! Akár magánemberként, akár cégvezetőként is. S itt most elsősorban utóbbira térnék ki, hisz magánemberként szabad akaratunk szerint meg tudjuk válogatni, hogy mi az, amit megvásárolunk, mi az, amit elfogyasztunk, s azt is, hogy a megvásárolt termékeket miben visszük haza: műanyag szatyorban vagy papírtáskában.
Cégvezetőként pedig felelősségünk olyan döntést hozni, amivel sok esetben hozzájárulhatunk a környezet tisztaságához. Ajánlhatunk vásárlóinknak, partnereinknek olyan alternatív, környezetbarát megoldásokat, amivel környezetünket mentesíthetjük egy újabb szeméthegytől. Választhatunk reklámajándéknak, marketingkampányunkhoz papírtáskát. Egyszerű, és mégis környezetbarát, hisz tudjuk a nejlon lebomlási ideje akár 300 év is lehet, ezzel szemben a papír 2-5 hónap alatt lebomlik, és újrafelhasználása is sokkal előnyösebb.
Ezzel természetesen nem akarok meggyőzni senkit sem, de sokat lendíthet a reklámkampányon, ha a reklámajándék valami pluszt is hordoz önmagában; jelen esetben a környezetbarát életmódra hívja fel a figyelmet.