Blog
Milyen technikákkal emblémázzuk a szilikon karkötőket?
2022-11-21
Annyi mindent lehet reklámozni a szilikon karkötőkkel, hogy ideje néhány szót rászánni ezekre az egyszerű és mégis népszerű ajándékokra.
Lássuk, honnan ered, kinek az ötlete volt az első szilikon karkötő? A történet 1997-re nyúlik vissza, amikor Lance Armstrongot, a világhírű kerékpárost hererákkal diagnosztizálták, ő kezdte el megtervezni, és eladni őket. Népszerűségét, a szintén óriási rajongótáborral és nézettséggel rendelkező Oprah Shownak köszönheti. A showban programokat hirdettek, szilikon karkötő vásárlásra buzdítva a nézőket, s a befolyó összeget pedig a Lance Armstrong rákellenes alapítványnak ajánlták fel, a rákbetegek támogatására. A szilikon karkötők népszerűségét bizonyítja, hogy 2005 februárjára már 32 millió embernél is több Armstrong-féle szilikon karkötő tulajdonos volt.
Azóta kisebb, nagyobb jótékonysági szervezetek, csoportok, alapítványok, intézmények, iskolák, sportegyesületek is beléptek a szilikon karkötők piacára. Rengeteg alapítvány és rengeteg ember részesedett már az egyszerű kis karkötők eladásából generált bevételből. S napjainkban az internet térhódításával a szilikon karkötők piaca még jobban kiszélesedett, ezáltal, akár reklám, akár jótékonysági célból hatékonyabban használható. Ám, mit ér ez a kis „szilikon csoda“ önmagában? Milyen technikákkal lehet „személyesíteni“? Különböző emblémázási, logózási módszerekkel lehet úgymond „feldobni“ a szilikon karkötőket, és mindazt az üzenetet megjeleníteni rajta, amit az ügyfél kér. Céges logót, jelmondatot, szlogent...gyakorlatilag a felvinni kívánt üzenetnek csak a képzelet szabhat határt.
- A mélynyomás és dombornyomás elegánssá képes tenni a karkötőt, mindkét eljárás a szilikon anyagában hozza létre a mintát, vagy feliratot.
- A szitanyomással készített szilikon karkötő előnye, hogy mind a külső, mind a belső oldalára lehet nyomtatni, s egyszerre több szín is használható.
- Az anyagában színezett szilikon karkötő 2-5 különböző szín, vagy színárnyalat egyidejű felhasználásával készíthető.
- Duo technikával pedig két különböző színű, vagy feliratú karkötőt fűznek végtelenül egybe.
Ezek mellett létezik még fényvisszaverős kivitel, fém -, metálarany, vagy ezüst befejezésű, illetve márványhatású befejezéssel készített karkötő. A logózási technikák önmagukban és egymással kiegészítve is felhasználhatók, mindez a megrendelő igényétől függ. Ha meg kellene tippelnem, meddig tarthat a szilikon karkötők népszerűsége, bevallom, bajban lennék. A jövőre nézve azonban biztató az a tény, hogy az elmúlt tíz egynéhány évben világszerte több millió dolláros forgalmat voltak képesek generálni. Most itt az ideje, hogy Önnek is hasznot hozzanak!