Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Miért kerül annyiba?

2010-09-14

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy vannak visszatérő ügyfeleink. Ők sok esetben ugyanazt rendelik újra, amit már korábban is vettek. Például céges tollat, vagy valamilyen bevált promóciós ajándékot.

Miért kerül annyiba?

Az ilyen újrarendelések esetében aztán ha nem a régi áron készítjük el a kért terméket, felmerül a kérdés: miért emeltünk mi árat, főleg egy visszatérő vevőnél? És ilyenkor jöhet a magyarázkodás... amit nagyon nem szeretek.

Gondoltam, leírom, kiktől is függ az, hogy mi mennyibe kerül. Egy ajándéktárgy ára minimum három tényezőtől függ. Az első magának a terméknek az ára, amennyiért mi megkapjuk. A második az emblémázás ára (na, ez is sok apró költségből áll össze), vagyis annak a díja, amennyiért a kért logó felkerül a reklámtárgyra. Végül a harmadik elem a mi költségünk.

Ha ezek közül bármelyik változik, változik az ár is. Ráadásul a termékek esetében nagy mozgásterünk sincs, főleg, ha a kedves ügyfél olyan egyértelmű kéréssel jön, ami behatárolja a beszerzési forrást. Ha tehát emelkedik az ár, mert mondjuk romlik a forint, akkor bizony nekünk is árat kell emelni, ha akarom, ha nem.

A logózás esetében szerencsére van egy kis mozgásterünk, így ott kevésbé érződnek azok a változások, amik az áremelést indokolják.

Tehát ha árat kell emelnem, azt nem saját elhatározásból teszem. Mint ahogy most sem.

Hiszen 2010. szeptember 1-gyel a nagykereskedők árat emeltek...