Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Mega(o)limpia

2013-02-21

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 2012-es Londonban megrendezett olimpia, a legsikeresebbek közé tartozik az olimpiai játékok történetében, ahogyan erről már mi is írtunk.

Hatalmas költségvetéssel számoltak a neves játékokon, óriási reklámbefektetésnek lehettünk szemtanúi, önkéntesek és marketing szakemberek százai dolgoztak a tökéletes megjelenésen. S, az összehangolt óriási show meghozta eredményét. Akár nézőszám, akár bevétel szempontjából nézzük.

Mega(o)limpia

A mega(o)limpia közel egy millió néző részvételével ért végett, és igazán impozánsra, látványosra sikeredett. Maga az olimpia a britek számára igazi siker sztori volt, soha nem látott érmeket szereztek a sportolók, összesen 183 éremmel gazdagították nemzetüket, emellett mind az olimpia mind a paralimpia során több világrekordot is felállítottak.

S, hogy maga a marketing mennyire működött?

Bizonyítja ezt egyetlen szám, amivel úgy hiszem, minden reklámszakember szívesen dicsekedne, ha az általa készített reklámról, reklám megjelenésről lenne szó, mégpedig az, hogy csak a közvetítések a lakosság 87 százalékát ültette a képernyők elé. Valamint a versenyhelyszínekre is országnyi tömeg látogatott ki.

Nyílván egy olimpiának meg van a teljesen reklám független népszerűsége is, ehhez még párosulhat az a nemzeti érzés, hogy saját országukban rendezték meg mindezt, ám kétségtelen, hogy a népszerűsítési marketing háttérmunka jócskán zajlott az érdeklődés fenntartására és megerősítésére.

S, hogy ehhez a páratlanul működő marketinghez mennyi pénz kellett?

Az olimpia és a paralimpia 9,3 milliárd font (3400 milliárd forint) összköltségvetéssel dicsekedhet, a forrás az államháztartás, a lottóbevételek és a Londonban élők városi adói voltak.

A megaösszeg illik a mega(o)limpia nagyságához, ám érdekessége, a számoknak, hogy a brit kormány ennél jóval többet költ éves szinten, egyéb kevésbé nemes célokra! Bár illetlenség bizniszről beszélni egy olimpia kapcsán, azért azt ne felejtsük el, hogy a befektetett 9,3 milliárd font bőven megtérült, amiből a marketing költségvetés volt csak 100 millió font.

De ne csodálkozzunk, ha a mega(o)limpiához, mega marketing költségvetés is párosult!