Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Logók és márkanevek nyomában

2012-05-17

Az ütős reklámok sorozat után kezdjünk egy nem kevésbé érdekes nyomozásba. Egész biztos vagyok benne, hogy minden olvasót érdekel hogyan is születtek a, márkajelzések, a hozzájuk tartozó logók, amelyek ma már egyet jelentenek az adott termékkel.

Logók és márkanevek nyomában

Véletlen lehet? Vagy az isteni sugallat az, ami megszülte a különféle világra szóló márkaneveket, márkajelzéseket, logókat? Esetleg pontos piackutatás előzte meg a terméknév, a terméklogó bevezetését, s a siker egy mindent elsöprő, precíz spekuláción alapszik?

Ilyen urban legend kering az Apple és a hozzátartozó „megharapott” alma logója körül. Egyesek szerint az almával Steve Jobs alapító Sir Isaac Newton és az ő gravitációelmélete előtt akart tisztelegni, ami kezdete a felvilágosult ember fizikai létének. Míg mások szerint az alma, mint tiltott gyümölcs, a „minden tudásnak” szimbólumaként vált az óriáscég logójaként mára már kicsiknek, nagyoknak ismerősévé. A harmadik variációként egy olyan legenda is szárnyra kelt, miszerint Steve Jobs az alma jelképpel Alan Turing matematikus előtt tisztelgett volna, aki ciánnal mérgezett almával vetett véget önnön életének, a szivárvány csíkok pedig a matematikus homoszexualitására utalnak.

Az igazság azonban ennél sokkal prózaibb, azért tervezték harapásnyommal az almát, hogy mindenki egyértelműen felismerje, a logó egy alma, nem pedig egy szem meggy. A szivárványszín pedig egy tervezői megoldás, ami egyből megfogta Steve Jobst, szerinte a színes képtől a vállalat sokkal emberközelibb lesz.

Nah, de mi a helyzet a „barátunk” a Google logójával? Hogyan lett a Gimpel rajzolt Backrub-ból ma már a világ internetes keresésének kétharmadát lebonyolító naponta milliószor felvillanó népszerű logó?

Erre a logóra azt mondhatjuk, hogy speciálisan és tudatosan megtervezett grafikai elemről van szó. A Google fiúk, Larry Page és Sergey Brin olyan egyedi logót szerettek volna tervezni bonyolult algoritmusokkal rendelkező, ám mégis habkönnyen használható keresőjüknek, ami elkülöníti őket a vetélytársaiktól.

A mai Google logó 8 terv alapján készült el, ám meglepő módon a végeredmény szinte az lett, ahonnan kiindultak. Némileg változtattak csak rajta. A Google végéről kikerült a felkiáltójel, ezzel máris a Yahoo!-tól teljesen elkülönültek, megváltozott a betűtípus, az első G zöld színe elkékült, megváltoztak az árnyékok, és a két „o” betű balra dőlt.

Gondolta volna? A keresőóriás egy letisztult, ám mégis játékos logóval várja milliónyi barátját nap, mint nap a számítógép elé.