Blog
Labdarúgó EB 2012 – avagy a foci és a reklám
2012-06-06
Nem vagyok túlzottan ismerője a foci világának, azt azonban reklámszakemberként tudom, hogy sok mindent el lehet adni a világ legnépszerűbb sportjával. Az elmúlt napok Magyarország-Írország „csatája” után még egy laikus is, mint én, joggal gondolhatta, hogy a magyar foci megújulásra képes.
Visszatérve a néhány nap múlva kezdődő Európai Bajnokságra egy biztos, a focival minden eladható. A népszerű sporthoz szinten minden kereskedelmi tevékenységet vagy terméket, szolgáltatást hozzá lehet kapcsolni. Főképp, ha a focit olyan jóképű egyéniségek testesítik meg, mint David Beckham. Gyakorlatilag ő maga a reklám, az arc, ami még egy rántott csirkecombot is képes eladni, amit alaposan ki is használ minden olyan óriáscég, aki meg tudja fizetni a sztárfocista gázsiját.
Cristiano Ronaldo, igaz, hogy ő portugál és nem görög „félisten”, de tény, míg a pályán a férfiakat, egyéb más szerepben, mint például reklámarcként, a nőket is leköti a megjelenése. Ronaldo reklámozott már hajzselét, üdítőitalt, mint a Pepsit és a Coca Colát, de a Nike reklámarcaként is ismert. De dolgozott már olyan óriási névvel a modellszakmában, mint Megan Fox.
Zinedine Zidan, az algériai származású, francia labdabűvölő is számtalan felkérést kapott már a reklámszakmában. Annak ellenére, hogy utolsó mérkőzését a 2006-os futball világbajnokságon játszotta, ahol a mai napig emlékezetes „fejelés” történt, népszerű reklámarc. Például az Adidas is szívesen foglalkoztatja.
Lionel Messi, argentin labdarúgó is számtalan reklámban feltűnt már. Népszerűsítette a Pepsit, és a Herbalife-ot, a reklám kedvéért még pingpongozni is meg tanult.
Természetesen ahhoz, hogy az óriási névként tisztelt futballisták népszerűségét fenntartsák, a médiának, a televízió társaságoknak is jelentős szerepük van. Valamint annak a profi reklámgépezetnek, amivel precízen és pontosan megtervezik a hatásos reklámkampányokat.
S, ne felejtsük el, hogy egyszer rég, 1953-ban Puskás Ferenc vezetésével meg is nyertük az Európa-kupát.