Blog
Karácsonyi reklámsütemények: a beigli
2011-11-28
Karácsonyi reklámsütemények? Igen! Ilyen is létezik. A mai reklámszakma sok mindenre kiterjed, sok mindennel adhatunk át üzenetet, ha mind az üzenethordozó, mind az üzenet megfelelően van kommunikálva.
Tudjuk, hogy minden ünnepünkön nagy jelentőséggel bírnak az ételek, az italok. Nincs ez másképp karácsonykor sem.
A karácsonyi tésztasütés hagyománya nagyon messzire nyúlik vissza. A téli napfordulóra már a germánok is mézes süteménnyel készültek. A középkori apácák, és szerzetesek adventra fűszeres mézeskalácsot sütöttek, ebből pedig a szegényeknek is bőven jutott. Épp ezért juthat a karácsony szó hallatán az embernek az eszébe a szeretet, a család, és az ajándékozás mellett az evés és az ivás is. Meglehet mindez pogány szokásra vall, ám mégis elkerülhetetlenül szerves része lett az ünnepnek a finom ételek, és italok sokasága.
A karácsonyi ételek között pedig jelentőségteljes a sütemények szerepe, s a klasszikus karácsonyi sütemény pedig, ami nélkül nincs karácsony: a beigli.
A beiglit Európában már a 14. század óta ismerik, neve az eredeti patkó formájából származik, német eredetű. Magyarországra tulajdonképpen osztrák közvetítés útján érkezett a 19. század második felében. A beigli érkezésével egyidős az a szokásunk is, aminek nyomán német hagyomány szerint ünnepeljük a karácsonyt. A beigli a reformkorban kezdte felváltani a hagyományos karácsonyi kalácsot, és a klasszikus patkó formában került az ünnepi asztalokra. A hagyományos beigli mákos és diós töltelékkel készül. A töltelékeknek hagyomány szerinti jelentésük is volt, a diós beiglit rontás ellen fogyasztották, a mákos bőséget jelentett.
A beigli eredeti receptje szerint, az élesztőt a lisztbe kell morzsolni, nem kell keleszteni. Majd a többi hozzávalót is beletesszük és alaposan eldolgozzuk. Arra kell figyelni, hogy a tészta a művelet végén kemény legyen.
Vagy szeretne inkább kész beiglit rendelni a karácsonyi céges bulihoz, egyedi céges címkével ellátva?
Esetleg kiegészítő ajándékként szívesen vetné be e klasszikus karácsonyi édesség vásárlásra buzdító hatását?