Blog
Hol nyaralunk 2012-ben?
2012-05-31
Nemrég felmérést végeztek, idén hova is utaznak a magyarok. A tomboló gazdasági válság, a továbbra is 300 fölött ólálkodó forint, a naponta emelkedő benzin és gázolaj árak, a dráguló járulékok, mind-mind eleve megpecsételik a magyarok nyaralási „hajlandóságát.”
A Magyar Turizmus Zrt. szerint a magyaroknak csupán egyharmada fog elutazni május és szeptember között. Így nagy a valószínűsége, hogy belföldön töltjük szabadságunkat, sőt azok, akik külföldre mennek, ők sem távolodnak el az országtól, csupán valamelyik szomszédos tagállamban töltik megérdemelt nyaralásukat.
Ez a legtöbb híradásban végtelenül negatív felhanggal került be, hogy a megkérdezett magyar lakosok csak belföldön fognak utazni, és összességében elhanyagolható azoknak a száma, akik külföldi nyaralást terveznek. Ők is leginkább az ország középső részéből és a nagyobb városban élők, mint például Budapest.
Szerintem ennek éppen örülni kellene! Lehet, hogy a kényszer szülte, de akkor is az, hogy sokkal többen utaznak belföldön a hazai turizmusra igenis jó hatással kell legyen. Ebben hinnünk kell, ha ebben nem hiszünk, akkor nem tudunk túllépni sem ezen a nagy magyar sírhatnékon.
A hír hallatán végig futott az agyamon, ha itthon költi a pénzt a lakosság háromnegyede az mind a szolgáltató cégeknek, mind a kereskedelemben, turizmusban tevékenykedő cégeknek a hasznára lesz.
Utazási irodák, szállodák, éttermek, wellness-fürdők, apartman házak, a falu turizmus helyzete fellendülhet, sőt, egy egészséges versenyhelyzetet is teremthet, ha megnövekszik a forgalom.
Erre még rá is lehet tenni egy lapáttal, ha a közeljövőben megnövekvő forgalomra felkészülve, figyelmes reklámajándékkal köszöntik a vendégeket vagy köszönik meg a vendégeknek, hogy igénybe vették a szolgáltatásukat.
S, hogy melyek lehetnek ezek a reklámajándékok?
Törölközők, strandtermékek, strandlabdák, baseball sapkák, pólók, irodaszerek, kulcstartók stb. és innen csak a képzelet szab határt, mi az, amit vállalkozásunk népszerűsítésére felhasználhatunk.