Blog
Hogyan lehetünk barátságban környezetünkkel?
2012-05-11
Írtam már korábban bejegyzést arról mennyire fontos barátságban lenni a környezetünkkel, írtam arról, hogy léteznek olyan barátságos megoldások a reklámszakmában is, amivel másokban erősíthetjük a környezet iránti kötődésünket.
Városi emberként lássunk túl a betonrengetegen és vegyük észre a lábunk előtt heverő szemetet is. Mert sajnos lássuk be, egyre több van belőle. Természetesen tudom, ha találomra elkezdenénk kérdezgetni az embereket az utcán, hogy „Ön szokott-e szemetelni?”, a válasz egy határozott „nem” lenne. Holott a szemét csak gyűl, lakóházak, lakóparkok, erdőszélek, útsávok mellett, szinte kérlelhetetlenül.
Szerencsére a civil és a társadalmi szervezetek, a közösségek és az önkormányzatok érzékenyek erre a problémára ezért is rendezik meg június 2-án másodjára a TeSzedd országos hulladékgyűjtő akciót. Bárki részt vehet az eseményen, csak regisztrálnia kell a <a href="http://www.teszedd.hu">www.teszedd.hu</a> weboldalon május 30-ig, hogy a szervezők tudják értesíteni a résztvevőket a gyűjtési pontokról.
A 2011-es TeSzedd akció rendkívül sikeres volt, közel 160 ezer önkéntes gyűjtötte a hulladékot egész nap, ami a nap végén 3000 tonnára rúgott. A tavalyi akció médiaarca Vastag Csaba népszerű X-Faktor győztes volt. Ami ügyes „húzás” a szervezők részéről, hisz egy celeb megjelenése bármilyen eseményen nagy vonzóerővel bír, s végre ők is egy hasznos kampányt segíthettek.
Az idei akció kiemelt médiatámogatója az MTVA, a szervezők közé pedig a Vidékfejlesztési Minisztérium a Belügyminisztérium, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség és az Országos Polgárőr Szövetség tartozik.
Akinek bántja a szemét, a szemét, most felveheti ismét a kesztyűt, hogy segítsen egy napi munkájával egy élhetőbb közvetlen környezet kialakításában. Hisz idén elsődleges célként a szervezők a belterületek kitakarítását tűzte ki: utcák, terek, városi parkok, árkok.
Ha reklámszakemberként nézem az akciót, akkor ez egy kifogástalan reklámkampány a tiszta környezetért, s valahogy manapság a jó dolgokat dupla erővel kell reklámozni!