Blog
Facebook vs. Google Plusz
2013-02-21
A web világában is jelen lévő cégek, így vagy úgy, de kapcsolatba kerülnek a közösségi marketinggel. Lehetetlen ma már úgy szolgáltatást indítani, terméket árulni, hogy valamelyik közösségi oldalon ne jelenjen meg egy vállalkozás. Sőt, az ideális az, ha egyszerre több közösségbe is beleveti magát a vállalkozó. Hogy ez egyénileg is működik, vagy külső segítség is kell hozzá, az már más kérdés.
Igazából azért ragadtam billentyűzetet és írok erről, - hisz már publikáltam ebben a témában – mert sok kétség és féligazság lengi körül a közösségi oldalak adta lehetőségeket.
Jelenleg a Facebook és Google Plusz „feszül” egymásnak a közösségi portálok világában, mindketten a privát és céges felhasználók kegyeiért küzdve. Sokakban felötlött, hogy a Googlenak mindez csak egy meglehetősen gyenge próbálkozása, hogy közösséget kovácsoljon felhasználóiból, hisz végül is az emberek 80 százaléka a kereső óriást hívja segítségül.
Felmerül a kérdés, melyiken érdemesebb megjelenni? Facebook vagy Google Plusz?
A Google Plusz indulásakor leszögezte, hogy nem óhajt az óriás közösségi portál konkurenciájaként, versenytársaként fellépni. Ám ennek ellenére közösségi tábora pillanatok alatt gyarapodni kezdett. A regisztrált felhasználók száma már tavaly októberben 40 millió volt a Google statisztikája szerint, s ez a szám idén csak gyarapodott. Idén július végéig a Google jelentése szerint már negyedmilliárdra tehető a felhasználók száma.
Mit jelent mindez azoknak, akik céges Oldalt szeretnének létrehozni?
A Facebook továbbra is óriási, azt látjuk, hogy a Google Plusz erős gyarapodásnak indult, ám a két cég között az üzleti modell teljesen eltér.
A Facebook elsősorban az általa megteremtett tömegbázisra építve a hirdetési bevételekből él, míg a Google Plusz az összes létező Google szolgáltatásba szeretné beépíteni megteremtett közösségét.
A kettő nem egy és ugyanaz. Épp ezért marketing szempontból azt kell mondanom, hogy a két közösségi platform végképp nem egymást akarja lenyomni a piacról, hanem épp ellenkezőleg, színesíti azt.
A két különböző üzleti modell pedig nekünk, reklámszakembereknek segít abban, hogy megtaláljuk azt a megoldást, amivel tökéletesíteni tudjuk végre a közösségi marketing erejét!