Blog
Áremelkedés és a reklámajándék
2012-01-18
Isten mentsen, hogy annak az árnyéka véletlenül is rám vetődjön, hogy politizálni szeretnék, de nehéz beszélni így év elején az áremelkedésről, annak fényében, hogy az elmúlt két hétben már legalább hatszor drágult az üzemanyag. Tudjuk, hogy az üzemanyag drágulás áll mindig a dominósor élén, s szempillantás alatt borít mindent. Még valahol természetesnek is vesszük, hogy év elején minden drágul, na, de ötször, hatszor néhány nap alatt??Biztos vagyok benne, hogy óriási fejtörést okozhat most minden kis –és nagy vállalkozónak egyaránt, hogyan tudja kivédeni a sorozatos áremelkedés hatásait. Ez a fejtörés sajnos bennünket sem kerül el! Ám mégis azt mondatja velem a bennem lévő reklámszakember, hogy egy stílusában kellőképpen eltalált reklámajándék most, ezekben az időkben sokat segíthet áthidalni a szükségszerű áremelkedés lélektani megrázkódtatásait.
Meg is magyarázom, miért?!Meglehet, már akad olyan olvasó, akinek unalmas, amit mindig szajkózok, de most is szentül hiszek benne, az embereknek igenis jól esik, ha ajándékot kapnak. Akitől pedig ajándékot kapnak az emberek, arra emlékeznek, könnyebben megmarad fejükben a cég, vagy az üzlet neve. Vásárláskor, szolgáltatás kereséskor hamarabb veszik igénybe azt a vállalkozást, azt a céget, üzletet, akitől lehet épp már néhány ezer forintos vásárlás után jelképes reklámajándékot kapott. Ez az elv igenis működőképes! Erre csak azt tudom mondani, amit a mesebeli narrátor mondana: „ha nem hiszi, járjon utána”, ha nem hiszi, próbálja ki! Ahhoz, hogy az elszabadulni látszó árak közé vásárlókat, ügyfeleket csalogassunk be, szükség van az ilyen jellegű „kedvezményekre”, az ajándékozásra. Azért nevezhetjük a reklámajándékozást kedvezménynek, mert jól tudom, a reklámajándék rendelésének, elkészítésének díját valahonnan el kell venni.
Erre viszont egy, az üzleti életben hangzatos igazsággal lehet rákontrázni, miszerint: csak a pénz szül pénzt! A reklámajándékot nyugodtan tekinthetjük befektetésnek!