Blog
A wellness születése
2011-08-22
Szoktuk mondogatni, mint minden rossz, vagy jó, csak Amerikából származhat. S általában minden olyan fogalom, tevékenység, de még életérzés is, ami nem idősebb 20-25 évnél az az általunk néha túlértékelt távoli nagybetűs Nyugatról jött.
Ám mégis azt kell mondjam, hogy nem minden rossz az, ami Amerikából érkezett hozzánk. Ilyen például a wellness, és a köréje épülő fogalomkör.
A wellness tulajdonképpen egy szemléletmód, aminek a születése a '80-as évekre tehető. A wellness kifejezés a „well being“, azaz jól lenni, és a „wholeness“ teljesség szavakból alakult ki. Meglehet a szemléletmód igen holisztikus, vagyis a teljességre, az egészségre törekvő, figyelembe véve a beteg értelmi, fizikai és szociális állapotát. Ám a szemlélet feltételezi azt is, hogy az adott személy aktívan részt vesz egészségi állapotának helyreállításában és megőrzésében a további betegségek elkerülésében.
A wellness mára már olyan egészségmegőrző csomagokat jelent, amiben személyre szabottan kapjuk meg a programokat, kúrákat, némely esetben különböző gyógymódokat, ami 4-5 napra, vagy akár egy hétre is tehető. Ezeknek az egészségmegőrző programoknak és kezeléseknek a felfokozott ütemű gazdasági világban, a stresszel, helytelen táplálkozással, mozgásszegény életmóddal járó életben igen nagy és hatásos szerepe is van.
Nem csoda hát, ha egy egész szálloda-ipar nőtte ki magát erre a speciális igényre.
Emberek ezrei töltik szabadságukat, wellness-szállodákban nyáron és télen egyaránt; mivel a wellness elsősorban a vízhez, a vízben végzett tevékenységhez köthető (mint az úszás, vízi aerobic, vízi fitness, szauna, különböző gyógymasszázsok). Ám a wellness-kúrák nem merülnek ki ezekben a tevékenységekben, mindig köthető hozzá egy, vagy több sportlehetőség is, s mivel a wellness és az egészség szorosan összefügg, ezért szervesen kapcsolódik még ehhez az egészséges táplálkozás is.
Mindezeket a tevékenységeket csupán annak apropójaként sorolom fel, hogy rámutassak a wellness körébe kapcsolódó lehetőségek reklámozás, reklámajándékozás szempontjából mennyire nagy szabadságot és választási lehetőséget adnak.
Valójában kevés olyan kereskedelmi terület létezik, ahova ennyi minden bekapcsolható.
A következő posztban, maradva a wellness témakörnél kapcsolódó reklámajándékokat fogok ajánlani.