Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A válság óta átalakult a reklámajándék-piac

2014-08-12

A válság kezdetén a reklámpiac összeomlását jósolták, hiszen arra számítottak, hogy a cégek elsősorban ezen a költségen spórolnak majd, így jóval kevesebbet költenek marketingcélokra, így reklámajándékokra is. Mások ennek ellenkezőjére számítottak, azaz, hogy a nagyobb verseny a marketing előtérbe kerülésével jár majd.

A válság óta átalakult a reklámajándék-piac

A cégek ajándékozási szokásai megváltoztak

A cégek ajándékozási szokásai valóban megváltoztak: a kis- és középvállalkozások kevesebb reklámajándékot rendelnek, a nagyok pedig bár körülbelül ugyanannyit költenek, inkább több, kisebb értékű tárgyat vásárolnak. A válság során a magyar reklámajándék-piac teljesen átrendeződött: számos cég kivonult a szakmából, ám sokan megmaradtak, sőt, bizonyos vállalkozásoknak még a forgalma is növekedett.

Elsősorban az egyedi és különleges termékeket keresik

Bizonyos réspiacokat kevésbé sújtott a válság: az egyedi reklámajándékok, illetve a különleges termékek továbbra is népszerűek maradtak. A valódi funkcióval nem rendelkező, dekorációs termékeket kevésbé keresik a cégek, a praktikusakat – például noteszek, tollak – azonban jobban; az utóbbi esetben a kereslet növekedésével a kínálat is szélesedett.

Ugyanannyi reklámajándékot vásárolnak – kevesebbért

Szintén tendencia, hogy a cégek ugyanannyi reklámajándékot rendelnek, csak kevesebbet szánnak rá; így a kisebb méretű tárgyak közül választanak. A rövid szállítási határidő egyre inkább elvárás az ügyfelek részéről, így azok a cégek uralhatják a piacot, amelyek nagyobb mennyiségben tudnak termékeket raktározni. A divat alakulása kevésbé befolyásolja, aktuálisan mely termékek a legnépszerűbbek: a hasznos, a tömegízlésnek megfelelő, univerzális ajándékokat keresik elsősorban a cégek; azonban azt is igénylik, hogy a gyártók rendszeresen jelentkezzenek újdonságokkal.

A toll és a pendrive őrzi népszerűségét

A toll és a pendrive a legnépszerűbb reklámajándék ok között szerepel; nyáron pedig értelemszerűen az utazással, pihenéssel kapcsolatos cikkek a legkeresettebbek; illetve az újrahasznosítható anyagból készült öko ajándékokat is egyre többen választják.