Blog
A színek világa
2013-04-15
Az élet egyik csodájának tekinthetjük színérzékelésünket. Nincs két egyforma ember, aki egy színt teljesen azonosnak látna. A színek jelentik számunkra az élhető élet komfortját, hatással vannak hangulatunkra, komfortérzetünkre, sőt, újabb kutatások szerint ízérzékelésünkre is.
Tudjuk, hogy vannak hideg és meleg színek, bizonyos színek hatására jobban érezzük magunkat, bizonyos színek hatására pedig feszültek, depresszívek leszünk. Régóta ismeretes az alternatív gyógyításban is a színterápia, ami a színek ránk gyakorolt hatásait használja fel egy betegségből való felépüléshez.
A színek szerepe a reklám világában sem elhanyagolható.
Meghatározó már a céges arculat kialakításában, a logó megtervezésében, hisz a legtöbb esetben a színt képesek vagyunk céghez, márkához is kötni. Sőt, vannak cégek, amelyek hangsúlyosan is használják a rájuk jellemző színt, színeket, gondoljunk csak a Vodafone-ra, a világon bárhol felismerjük a piros színéről, és bárki azonosítani tudja. Egy másik példa, a DHL sárga alapon piros felirata. Ezeknél a vállalatoknál a termékekhez, az arculathoz szervesen hozzátartozik a választott szín is. És mindkét esetben elmondhatjuk, hogy a két óriásvállalat kifejezetten meleg színekkel operál.
Ugyanígy tudatosan használhatjuk reklámajándék választáskor a színeket, ha onnan indulunk ki, hogy a különféle színek érzelmeket váltanak ki belőlünk, egy frissen bevezetett márka, termék iránt sokkal könnyebben lehet szimpátiát kelteni, elfogadtatni azt a piac kiszemelt részével.
A meleg színek használatával kiemeljük, felhívjuk a figyelmet a termékre, kellemes hangulatot keltünk, ilyen színek a vörös, a narancs, az élénk citromsárga és ezek árnyalata.
A hideg színeket speciális színeknek is nevezhetjük, inkább elrejtenek, eltakarnak, háttérbe tolnak, ugyanakkor nyugtató, pihentető hatásuk is van, ide tartozik az égkék, a lila és a zöld.
Reklámajándék választáskor érdemes ezeket mérlegelni, hisz egy marketing kampány sikerét minden aprónak tűnő dolog is befolyásolhatja.