Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A színek világa

2013-04-15

Az élet egyik csodájának tekinthetjük színérzékelésünket. Nincs két egyforma ember, aki egy színt teljesen azonosnak látna. A színek jelentik számunkra az élhető élet komfortját, hatással vannak hangulatunkra, komfortérzetünkre, sőt, újabb kutatások szerint ízérzékelésünkre is.

A színek világa

Tudjuk, hogy vannak hideg és meleg színek, bizonyos színek hatására jobban érezzük magunkat, bizonyos színek hatására pedig feszültek, depresszívek leszünk. Régóta ismeretes az alternatív gyógyításban is a színterápia, ami a színek ránk gyakorolt hatásait használja fel egy betegségből való felépüléshez.

A színek szerepe a reklám világában sem elhanyagolható.

Meghatározó már a céges arculat kialakításában, a logó megtervezésében, hisz a legtöbb esetben a színt képesek vagyunk céghez, márkához is kötni. Sőt, vannak cégek, amelyek hangsúlyosan is használják a rájuk jellemző színt, színeket, gondoljunk csak a Vodafone-ra, a világon bárhol felismerjük a piros színéről, és bárki azonosítani tudja. Egy másik példa, a DHL sárga alapon piros felirata. Ezeknél a vállalatoknál a termékekhez, az arculathoz szervesen hozzátartozik a választott szín is. És mindkét esetben elmondhatjuk, hogy a két óriásvállalat kifejezetten meleg színekkel operál.

Ugyanígy tudatosan használhatjuk reklámajándék választáskor a színeket, ha onnan indulunk ki, hogy a különféle színek érzelmeket váltanak ki belőlünk, egy frissen bevezetett márka, termék iránt sokkal könnyebben lehet szimpátiát kelteni, elfogadtatni azt a piac kiszemelt részével.

A meleg színek használatával kiemeljük, felhívjuk a figyelmet a termékre, kellemes hangulatot keltünk, ilyen színek a vörös, a narancs, az élénk citromsárga és ezek árnyalata.

A hideg színeket speciális színeknek is nevezhetjük, inkább elrejtenek, eltakarnak, háttérbe tolnak, ugyanakkor nyugtató, pihentető hatásuk is van, ide tartozik az égkék, a lila és a zöld.

Reklámajándék választáskor érdemes ezeket mérlegelni, hisz egy marketing kampány sikerét minden aprónak tűnő dolog is befolyásolhatja.