Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A nyomdász hibája 3 előadásban - és lájkra fel!

2011-03-30

A nyomdász hibája 3 előadásban - és lájkra fel!

A nyomdász elismerte hibáját (egy percben)

Helyrehozhatatlannak tűnő hibát vétett nyomdászunk, az egyik rendszeres megrendelőnk reklámtáskájának logózása közben. Figyelmetlenségből egy miniatűrt nyomtatott a táskára, az elfogadott logóméret helyett. A felpaprikásodott vevő kiabálását még napokig emlegették az irodában a kollégák. „Felháborító! Azonnal intézkedjenek! Ez jel a reklámtáskán nem más, mint egy légypiszok!”  A nyomdász csendben elismerte hibáját, és kiengesztelésül, még két –de már egyenként is nagyobb - logót készített a táskára. A megrendelő a peres úton kívánt rendezéstől elállt, mert reklámnóbeldíjra, vagy nóbeldíj-reklámra terjesztették fel gyártmányát.

2. Miért menthetetlen a reklámtáska?

A nyomdász hiába reménykedik, ebben a munkában már az elején kódolva volt a hibázás. Évekkel ezelőtt, amikor elkezdtünk dolgozni ezzel a nyomdával, kollégáim mondogatták: nem lesz ennek jó vége! Ne bízz rájuk komoly munkát! Nem hallgattam rájuk, de beigazolódott. Ebben a kapcsolatban szinte törvényszerűen benne volt a szomorú vég…Az elején minden jól ment. Határidők és minőségi munka. Aztán mikor 3 hónapja és 6 napja egy megrendelést adtunk, bekövetkezett ez első veszekedés. Ezt követte a második és harmadik. Minden olyan gyorsan zajlott, hogy egyiküknek sem volt ideje végiggondolni. Ez az utóbbi eset véglegesen jelez valamit. Ilyen csúnyán elbánni a táskával… egy irattáskára egy 4,2cm átlójú logót nyomni! Ez mindennek a teteje! Mikor a megrendelés a háromszorosáról szólt! Ez már halálra van ítélve! A megrendelő még próbálkozott, hogy tegyenek még rá még két nagyobb (növekvő) logót! Még nem ment el a kedve ettől az egésztől, még ezek után is bizalmat szavazna a nyomdásznak. Felháborító!

3. Logózás – nyomás – és további kreatív ötletek

Adott egy logo, amit a megrendelő színben, méretben megrendelt egy táskára. Adott a nyomda, aki a nyomást elvégezte, és adottak vagyunk mi, akik a reklámajándék megrendelést menedzseli. Nem ismeretlen partnerek, hiszen a megrendelő már visszatérő vevő, a nyomdásszal is rég óta dolgozunk együtt. Történt, hát, hogy a nyomdász elővette az ő polcáról a cég logóját, és megfelelő színnel rányomta a táskára. A táskát a megrendelő mégsem vette át, mert kiderült, hogy a logó mérete kicsi. És valóban, a nyomdában a cég egyik logóját vették elő – ami mondjuk elsőként a kezükbe került – mit sem törődve azzal, hogy mi szerepel a megrendelőn pontosan. Itt van tehát a kínos helyzet, elkészült egy jó táska, jó színnel, rossz logómérettel. A megrendelő kreativitását dicséri, hogy megoldást kerestünk a helyzetre, és átlósan növekvő logómérettel még két ábra felkerült a táskára, és így egy designerek által jól megideologizálható kivitelű lett a késztermék. A projektben jól jött ki végül minden résztvevő. Te melyiket lájkolnád?