Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A McDonald’s olimpiai reklámkampánya

2012-06-28

A legnagyobb amerikai étteremóriás a McDonald’s 1968 óta támogatja az Olimpiát, nincs ez másképp a 2012-es Londonban megrendezendő Olimpiával sem. Eddig szinte teljes homály fedte az étteremlánc olimpiai reklámkampányait, most azonban szándékosan árultak el részleteket a nem minden napi költségevetést igénylő marketingfogásról. A közel 10 millió fontos költségvetésből szinte mindenre futja, amiről egyes vállalatok egy ilyen világra szóló eseménynél csak álmodozhatnak.

A McDonald’s olimpiai reklámkampánya

Az Olimpia előtt, alatt és után is számtalan aktivitás várható az étteremlánctól, összehangolva a kültéri reklámokat, a televíziót és a közösségi médiát, középpontban az eseményen szerepet vállaló emberekkel.

Amiért érdekesnek tartottam erről bejegyzést írni az a megfontolt, ám annál is inkább tudatos marketing stratégiai vonal, amely mentén halad a kampány. Ugyanis a McDonald’s most rendkívüli emberközpontúságáról mutatott példát. A marketing kampányok központjában nem a sztársportolók állnak, hanem azok az egyszerű emberek, akik a háttérmunkában vesznek részt. Ők azok, akik a stadionok mellett végeznek kemény munkát és nem tapsolják meg a végén őket, név és arc nélkül dolgoznak.

A marketing kampány részét képezik azok a tweetek , videók és bejegyzések, amelyeket közös felhasználói tartalommá gyúrnak, és ezek alapjait képezik az Olimpián dolgozó egyszerű emberek, akiknek feladatuk, hogy a háttérben megteremtsék a szurkolói élményt, mind a helyszínen, mind a televízión keresztül.

A reklámkampány másik pillére a kültéri és a televíziós kommunikáció, amelyen keresztül bátorítani fogja az embereket, hogy csatlakozzanak a Game Maker-ek – az önkéntesek – közé.

Emellett a szurkolás szenvedélyét az interneten terjesztett filmekkel, videókkal szeretnék felkelteni, s itt már a Facebook közösséget kovácsoló erejét is segítségül hívják. Mindenki feltöltheti a saját anyagát, hozzájárulhat ezzel az internetes olimpiai közösség létrehozásához. Majd a legjobb filmek egy televíziós reklámfilmben is helyet kapnak.

Ez a várhatóan mérhetetlen mennyiségű anyag, amit a felhasználók önként gyűjtenek össze a játékok után kerül a tevékenységek középpontjába, klipek, képek, hozzászólások kerülnek felhasználásra.

A McDolnald’s tíz hetes kampánnyal igyekszik kiállni az Olimpia mellett. A reklámkampány júliusban indul, a részletekről a Marketing Week internetes portál számolt be.

Érdekes volt belelátni egy ilyen óriás vállalat ötletelőinek a fejébe, a kampány pontosan megtervezett kivitelezésébe. Most már csak az a kérdés motoszkál bennem, vajon a McDonald’s kreatív szakemberei milyen szinten számoltak a reklámajándékok erejével?