Blog
A McDonald’s olimpiai reklámkampánya
2012-06-28
A legnagyobb amerikai étteremóriás a McDonald’s 1968 óta támogatja az Olimpiát, nincs ez másképp a 2012-es Londonban megrendezendő Olimpiával sem. Eddig szinte teljes homály fedte az étteremlánc olimpiai reklámkampányait, most azonban szándékosan árultak el részleteket a nem minden napi költségevetést igénylő marketingfogásról. A közel 10 millió fontos költségvetésből szinte mindenre futja, amiről egyes vállalatok egy ilyen világra szóló eseménynél csak álmodozhatnak.
Az Olimpia előtt, alatt és után is számtalan aktivitás várható az étteremlánctól, összehangolva a kültéri reklámokat, a televíziót és a közösségi médiát, középpontban az eseményen szerepet vállaló emberekkel.
Amiért érdekesnek tartottam erről bejegyzést írni az a megfontolt, ám annál is inkább tudatos marketing stratégiai vonal, amely mentén halad a kampány. Ugyanis a McDonald’s most rendkívüli emberközpontúságáról mutatott példát. A marketing kampányok központjában nem a sztársportolók állnak, hanem azok az egyszerű emberek, akik a háttérmunkában vesznek részt. Ők azok, akik a stadionok mellett végeznek kemény munkát és nem tapsolják meg a végén őket, név és arc nélkül dolgoznak.
A marketing kampány részét képezik azok a tweetek , videók és bejegyzések, amelyeket közös felhasználói tartalommá gyúrnak, és ezek alapjait képezik az Olimpián dolgozó egyszerű emberek, akiknek feladatuk, hogy a háttérben megteremtsék a szurkolói élményt, mind a helyszínen, mind a televízión keresztül.
A reklámkampány másik pillére a kültéri és a televíziós kommunikáció, amelyen keresztül bátorítani fogja az embereket, hogy csatlakozzanak a Game Maker-ek – az önkéntesek – közé.
Emellett a szurkolás szenvedélyét az interneten terjesztett filmekkel, videókkal szeretnék felkelteni, s itt már a Facebook közösséget kovácsoló erejét is segítségül hívják. Mindenki feltöltheti a saját anyagát, hozzájárulhat ezzel az internetes olimpiai közösség létrehozásához. Majd a legjobb filmek egy televíziós reklámfilmben is helyet kapnak.
Ez a várhatóan mérhetetlen mennyiségű anyag, amit a felhasználók önként gyűjtenek össze a játékok után kerül a tevékenységek középpontjába, klipek, képek, hozzászólások kerülnek felhasználásra.
A McDolnald’s tíz hetes kampánnyal igyekszik kiállni az Olimpia mellett. A reklámkampány júliusban indul, a részletekről a Marketing Week internetes portál számolt be.
Érdekes volt belelátni egy ilyen óriás vállalat ötletelőinek a fejébe, a kampány pontosan megtervezett kivitelezésébe. Most már csak az a kérdés motoszkál bennem, vajon a McDonald’s kreatív szakemberei milyen szinten számoltak a reklámajándékok erejével?