Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

A logó mint alapanyag

2011-03-19

Reklámajándék emblémázás alapanyaga a logó. Igen, egy jó logó az segít. Nem arra gondolok, hogy ha szép a logó, és jól kitalált, és arányos, és kifejező és olvasható, hanem arra, hogy ha már van logó, akkor legyen meg a cégnél jó minőségben, és használható formátumokban. Elektronikusan szerepelhet a honlapon a logó, ám ha innen veszi a nyomda, akkor abból nem fog kisülni nagy méretben semmi jó. Legyen pl. eps, tif, és jpg formátumban is logód, ha lehet a legjobb minőségben.

A logó mint alapanyag

Nem azt kérem én, hogy legyen mindenkinek arculati kézikönyve, de legalább tudják, hogy ilyen kérdések merülnek fel a gyártáskor. Foglaljuk össze magunknak, azokat az irányelveket, felhasználási módokat, amiket elvárunk az arculatunk, a logónk használata közben. Legyen egységes alapokon a megjelenés. Térjünk ki a tiltott formákra, a nem engedélyezett megjelenésekre az alternatív megoldásokra. Az arculati leíráshoz gondoljuk végig a betűtípusokat, a színkódokat (cmyk formátum), a megjelenés felépítését (levélpapír, CD borító, névjegy, e-mail aláírás, kiállítási stand, netán munkaruházat, kulcstartó, vállalati autó vagy egyéb ajándéktárgy). Bővítsük a leírást, ha új tapasztalataink vannak a felhasználás során.

Egy jó logó minta:

A gyémánt grafikai elem mindenki számára világos, de mint cégnév azt gondoltuk, hogy a Mitsubishi egy japán családnév által vált a világ egyik vezető autógyártójának cégnevévé. Nem így van, és a történet roppant egyszerű.

A mitsu japán nyelven hármat jelent, a hishi pedig egy a szigetországban honos gesztenyefajt jelöl. Ha mindezt összetett szóként vizsgáljuk, akkor ezt a szót Japánban a gyémánt elnevezésére használják. De azért nem teljesen ilyen egyszerű, a japánok ha a szó közepén há hangot látnak, akkor azt bének ejtik, így alakult ki a végleges Mitsubishi elnevezés.A cég története szerint a cég tulajdonos nevéhez fűződik a cég logó szöveges részének végleges kiválasztása.