Blog
A karácsonyi vásárlók még mindig árérzékenyek
2014-11-13
A vásárlók még mindig árérzékenyek, és legalább 5-10 perccel hajlandók többet utazni azért, hogy olcsóbban vehessék meg ugyanazt a terméket. Az ösztönző programok kidolgozásával foglalkozó nemzetközi Parago cég 2014-es vásárlói felmérésének eredményei szerint a vásárlók 80 százaléka utazna ennyivel többet, ha 10 dolláros kedvezményt kaphatna egy 50 dolláros termékre. A megkérdezett 1400 amerikai fogyasztó 83 százaléka mondta, hogy vonzzák az online és az üzletek kínálta kedvezmények, illetve 80 százalék veszi igénybe ezeket az okostelefonja segítségével. 72 százalékuk szerint a kedvezményeket egyszerű felhasználni.
A kedvezményeknek jóvoltából a vásárlók kevesebb időt töltenek az árak összehasonlításával
A karácsony közeledtével a kereskedők mindent megtesznek azért, hogy a megnövekedett forgalom nagy részét a webáruházukba irányítsák. A kedvezményekkel pedig megakadályozhatják, hogy a fogyasztók sok időt töltsenek az árak összehasonlításával, és így az olcsóbb konkurenciánál vásároljanak. A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók hajlandók dolgozni a kedvezményért. Ugyanis, arra a kérdésre, hogy inkább 10 százalék kedvezményt szeretnének úgy, hogy nem kell semmit tenniük érte; 15 százalékos kedvezményt választanának kinyomtatandó vagy okostelefonon bemutatandó kupon formájában; vagy inkább 20 százalékos kedvezményt szeretnének úgy, hogy egy akciós kódot kell elküldeniük; a válaszadók több termékkategóriában is az utóbbit választották. 4-ből 3 fogyasztó úgy gondolja, hogy a kedvezmények ezen formájával takaríthat meg a legtöbbet.
A vevők 83 százalékát ösztönzik vásárlásra a kedvezmények
A kedvezményeket a válaszadók 83 százaléka találja vonzónak online vásárlás során; és 80 százalék szereti, ha az engedményt okostelefonja segítségével érvényesítheti. 75 százalék tartja jó megoldásnak, ha a kedvezményhez az üzletben le kell olvasnia egy vonalkódot okostelefonjával; és 73 százalék gondolja úgy, hogy a kereskedők által nyújtott kedvezményeket manapság egyszerűen igénybe vehetők. Kedvezményekkel tehát számtalan új vásárlót szerezhetünk ünnepek előtt. Az is jó megoldás, ha vásárláskor a vevők egy utalványt kapnak, amelyet a legközelebbi alkalomban bizonyos érték felett beválthatnak.