Blog
10 érdekes tény a reklámajándékok világából
2014-09-09
A blog.epromos.com reklámajándékos blog összegyűjtött néhány, a reklámajándék-piaccal kapcsolatos érdekes tényt. A piac igen jövedelmező: 2007-ben csak az Egyesült Államokban 19 milliárd dollárnyi (4,6 ezer milliárd forintnyi) hasznot hozott. A céges ajándék az egyik legjobb marketingeszköz. Az alábbi adatok az Advertising Specialty Institute-tól (Reklámintézet) és a Promotional Products Association -től (Nemzetközi Reklámajándék Társaság) származnak.
- Az első ismert reklámajándékok azok az emlékgombok voltak, amelyeket 1789-ben, George Washington elnökké választásakor osztottak szét.
- A reklámajándékoknak az esetek 53 százalékában sikerül jobb színben feltüntetniük az adott céget a fogyasztó szemében.
- A fogyasztók 18 százaléka szívesen kapna gyakrabban céges ajándékokat.
- A statisztikák szerint az ügyfelek átlagosan 6,6 hónapig őrzik meg a céges ajándékokat.
- A fogyasztók 69 százaléka szívesen fogadja a reklámajándékot, ha azt hasznosnak ítéli.
- Az ügyfelek 63 százaléka továbbadja azokat a céges ajándékokat, amelyeket már nem kíván tovább használni.
- A fogyasztók 76,2 százaléka emlékszik rá, milyen reklámajándékokat kapott az elmúlt 2 évben, melyik cégtől, és milyen felirat szerepelt rajta.
- A reklámtáskák a legjobb marketingeszközök a reklámajándékok között: egy darabra mintegy 5983 megjelenésszám jut.
- A fogyasztók 91 százalékának van legalább egy olyan eszköz a konyhájában, amelyet reklámajándékként kapott.
Az ügyfelek 77 százaléka szerint a hasznosság az első szempont, amely alapján eldöntik, megtartják-e az adott reklámajándékot.