Kérdése van?

Keressen minket bízalommal!

info@1001reklamajandek.hu

Blog

Jól sikerült az idei balatoni szezon

2013-09-12

Egy régebbi bejegyzésemben épp a fővárosi turizmusról festettem igencsak ködös képet, a kihasználatlan szállodák okait, a csökkenő turisták számának miértjét boncolgattuk. Ezzel szemben sikertörténetről számolhatunk be a Balaton partjáról. Az idei szezon kimagaslóan jól sikerült, közel 20 éve nem volt annyi vendég a magyar tengeren, mint idén.

Jól sikerült az idei balatoni szezon

Lehet, hogy a tavaszi eső nyomán stabilizálódó magasabb vízszint volt az oka, ami jó minőségű strandolást tett lehetővé? Vagy mivel külföldi utazásra nem telt a magyar lakosságnak, így jobb híján a Balaton partját választották? Utóbbit az is alá támasztja, hogy a jelentések szerint a legtöbb vendég magyar volt. S, ha már külföldi nyaralásra nem telt a SZÉP-kártya fedezte a Balaton partján eltölthető időt, amivel szintén a készpénzköltésen lehetett spórolni.

A vendégek összetétele nem mozgott túl széles skálán, a magyarok döntő többségében voltak jelen minden nagyobb balatoni üdülőhelyen, a német vendégek voltak a legkevesebben, és erősödött az orosz, lengyel és a szláv vendégek köre is. A balatoni szállodaipar és kereskedelmi egységek nem panaszkodhattak, hisz mindkét területnek kijutott a jóból, ám a helyi kulturális élet igénybevételén nagyon meglátszott, hogy még bizony nem lábaltunk ki a válságból. A múzeumok látogatottsága nagyban elmaradt a tervezettől, ugyanígy a kávézókat, cukrászdákat sem feltétlen a magyar vendégek keresték elsősorban.

A Balaton vízének minősége, valamint a kiváló idő mind-mind jó marketing alapot nyújtott a térség turisztikai felfutásának, és a szezon ideális alakulásának. Emellett épp ideje volt olyan marketing tervvel előállni, ami hazánk vendégforgalma alapján a második helyen álló régiót jobb színben és jobb minőségben tünteti fel, akár a hazai, akár a külföldi piac előtt. Az elmúlt két évben számos fejlesztés fejeződött be, szállodai felújítások, bővítések, építkezések, korszerűsítések, amelyek szervesen hozzájárulhattak a szezon sikeréhez.

Már magánemberként teszem hozzá, remélem a helyi vállalkozások gondolva a jövő évi lehetőségekre, nem felejtettek el apró reklámajándék, szóróajándék csalikat bevetni a magyar és a külföldi vendégek számára.