Az üzleti ajándékozás szabályai – segítünk, mire figyeljen!

Ajándékvásárlás előtt állva sokan tanácstalanok a minden korábbinál szélesebb választékot látva. A hagyományos illatszerek, ruhaneműk és elektronikai cikkek helyett a legtöbben kreatív módon szeretnék megoldani a helyzetet, s napjainkban az élmény-ajándékok kifejezetten ezt a célt szolgálják. De mi a helyzet akkor, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Milyen ajándékot célszerű választani? Cikkünkben annak járunk utána, hogy melyek az üzleti ajándékozás szabályai.

Az üzleti ajándékozás szabályai karácsony környékén

Mindegy, hogy reklámajándékokról, vagy az üzleti partnerek megajándékozásáról van szó, az év végéhez közeledve egyre többen érdeklődnek az ajándéktárgyak iránt. Míg a családtagoknak a személyes jellegű meglepetések vagy az élmény-ajándékok a legjobb választásnak bizonyulnak, addig az üzleti ajándékozás szabályai megkövetelik, hogy némileg merevebb keretek között maradjunk. Parfümöt, ruhaneműket értelemszerűen nem ajánlott ilyenkor adni, de a kínálat ezeken felül is minden korábbinál szélesebb. Választhatunk érdeklődési kör szerint, amelyről akár a közösségi média felületeken is tájékozódhatunk, de nem alapján is letehetjük a voksot egyik vagy másik minőségi ajándék mellett.

Az üzleti ajándékozás szabályai megkövetelik a magas minőséget

Ha reklámajándékokat szeretnénk beszerezni, akkor főleg nagy mennyiség esetén a golyóstollak, a bögrék és a hasonló, olcsón kivitelezhető termékek bizonyulnak a legjobb választásnak. Az üzleti ajándékozás szabályai azonban megkövetelik, hogy fókuszba helyezzük a kimagasló minőséget. Ez nem csak a céges image építése miatt fontos, hanem az üzleti partnerrel való, hosszú távú, eredményes együttműködés apropóján szintén. A reprezentációs költségek könyvelése olyan területkör, amit inkább hagyjunk a szakemberekre, és törekedjünk arra, hogy minden szempontból olyan meglepetést válasszunk, amelyet mi magunk is szívesen fogadnánk bármely üzleti partnerünktől.

Hogyan tarthatóak az üzleti ajándékozás szabályai?

Az üzleti ajándék után fizetendő adó iránt legalább olyan sokan érdeklődnek, mint a legnépszerűbb meglepetések irányába. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy az adott meglepetéssel sokat elárulunk arról, milyen színvonalat képvisel egyébként a cég, és mennyire értékeljük az üzleti partnerrel való kapcsolattartást. Ha sok céggel tartjuk a kapcsolatot, akkor egy nívós képeslap is elegendő lehet, de a frekventált ügyfelek esetében törekedjünk a hasznos és prémium kategóriás darabok választására. Az üzleti ajándékozás szabályait tartva igényes meglepetéssel készülhetünk, amelyre nézve mindig cégünk fog a partner eszébe jutni, és jó eséllyel, pozitív gondolatokkal, érzésekkel társul majd mindez.

Comments are closed.