reklámpóló

Az emblémázott dzseki logójára emlékszünk a legjobban

A reklámajándék az egyik leghatékonyabb és leginkább megtérülő marketingeszköz. Az egyesült államokbeli ASI Reklámintézet (Advertising Specialty Institute) nemzetközi kutatása azt vizsgálta, melyik ajándék a leghatásosabb eszköz potenciális ügyfeleink figyelmének elnyerésére. A kutatócsapat több mint 7 ezer fogyasztót kérdezett ki szokásaikról, hogy megvizsgálhassák, mekkora hatalommal bírnak az egyes céges ajándéktárgyak. A felmérés az egyes reklámajándékok egy főre eső költségeit és megtérülési arányát nézte az internetes, rádió- és más hagyományos hirdetési lehetőségekkel szemben. Kiderítették, hogy az ajándékok befektetési megtérülésének mértéke legalább olyan jó – de általában még jobb – a többi marketingeszközénél.

 

A legtöbben logózott tollat és pólót használnak

 

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek 50 százalékának van valamilyen logózott írószere, például golyóstolla, 44 százaléknak pedig emblémázott pólója; ezeket tehát a megajándékozottak megtartják, és minden valószínűség szerint használják is. A pendrive-val és hasonló hasznos eszközökkel megajándékozott ügyfelek 82 százaléka emlékszik arra, melyik cég logója szerepel az általa birtokolt reklámtárgyon. Az emblémázott dzseki még ennél is jobban teljesít: a kabátot ajándékba kapó válaszadók mindegy 95 százaléka tudta azonnal felidézni, melyik vállalat lepte meg a hasznos ruhadarabbal.

 

Az emblémázott táskát „mutogatják” a leggyakrabban

 

A megkérdezettek 76 százaléka használ emblémázott naptárt otthon vagy az irodában. A baseballsapka is jó befektetésnek bizonyul; a fogyasztók 59 százaléka használja: a legtöbben azért, mert hasznos – 42 százalék viszont azért, mert csinosnak tartja. Kiderült az is, hogy a 35 alattiak több logózott pohárral és más ivóalkalmatossággal rendelkeznek, mint idősebb társaik: a 21 és 34 év közöttiek 25, a 35 és 44 év és a 45 és 54 év közöttiek 20, illetve az 55 év felettiek 19 százaléka használ emblémázott bögrét. A legtöbb megjelenést a táskák produkálják: viselőjük jóvoltából ez a reklámajándék 5983-szor kerül a közönség elé – a nők 36, míg a férfiak 24 százaléka visel szívesen logózott táskát. A táskákat a tollak követik 3134, a baseballsapkák 2999, a kapucnis pulóverek 2288, illetve a pólók 2167 megjelenéssel.

Elkészült reklámtáskáinkból egy kis válogatás:

Comments are closed.