szájmaszk

Amikor a szájmaszk beszél helyettünk

A divat mindenhol jelen van. Ahova nézünk, aktualitás vesz minket körbe. Nem is fontos megnevezni, milyen divatról van szó, mert az élet minden területének van egy divatja: öltözet, szójárás, vagy épp olyan, amit a szükség hívott életre. Ilyen a szájmaszk is. Ebben a blogcikkben utánajárunk, hogy lett egy világjárvány elsődleges védvonalából ma a világ egyik legnagyobb üzlete.

Időgép, amivel megnézzük, mi robbantotta ki a szájmaszk divatját

De tegyük fel a kérdést: valóban baj-e nekünk, hogy egy olyan dolog, mint a szájmaszk, bekerült a divat-körforgásba? Elvégre a franc sem gondolta volna, hogy a 90-es évek csicsás retroja 2021-ben olyan szinten meghatározó lesz a divatban, mint egy időgép az időutazós filmekben. Fura hasonlat? Szerintünk is. Pedig mindig létre kell hoznunk egy időgépet képzeletben, ha meg akarjuk tudni, mi volt az a pont, az a szikra, ami elindított aztán egy olyan hatalmas lavinát, mint a maszkkal való öltözködés. Kicsit úgy kell elképzelni ezt, mint amikor az időutazó iszik egy korty vizet, és ez a jövőben olyan banális dolgokat fog eredményezni, hogy Észak-és Dél-Amerika helyet cserél a térképen. 

Pillangóhatás: először szájmaszk, aztán divat

Ez pedig mi más, mint a pillangóhatás: tekerjük vissza egy kicsit az időt 2020 márciusára. Magyarországon a szájmaszk egy olyan valami volt, amire az emberek ráncolták a szemöldöküket, de felvették. Miközben Kínában már rég alapviselet. Most pedig nemhogy a divat szerves része itthon is, de még üzenetet is közvetíthet: valami poént, egy cég logóját, egy mémet akár. Egy pillangó szárnycsapása a Föld túloldalán hurrikánt okozhat? Akkor a pillangó szárnycsapása ez esetben a szájmaszk elrendelése kötelező hordásra, a hurrikán pedig, hogy a kötelező jellegben meglátta a világ az üzleti lehetőséget: egy korszak divatját.

Hiszen így, lassan 2 éves távlatban már igenis beszélhetünk korszakról. Nehezen tudjuk elképzelni már a boltba belépést anélkül, hogy nem aggatnánk a két fülünk mögé a szájmaszk puha fonalát. Ha egy gyereket szobafogságra ítélnek, az első fél óra sírással fog eltelni ugyan, de aztán rákényszerül szegény, hogy a szoba lehetőségeiből hozza ki magának a legjobbat. Mit csinálhat fél óra után? Egy hatalmas szobabunkert? Nekiáll olvasni és elveszni a saját képzeletében? Bárhogyan is töltené az idejét, a lényeg, hogy tölti az idejét. Mégpedig produktívan. Az embereket 2020 márciusában „szobafogságra” ítélték, és a lehetőségeikből pedig kihozták a legjobbat. Ha valaki azt mondja Neked valamikor, hogy a holnapi naptól csak piros pulcsit hordhatsz, az észszerűbb az, hogy jól arcon röhögöd. DE: ha kiderül, hogy tényleg, rögtön azon jár az eszed majd, hogy onnantól a piros mely árnyalatait fogod hordani. Jut eszünkbe: szerinted olyan színű szájmaszk van az 1001 Reklámajándék webshopján? Kacsint. 

A szájmaszk kora

És itt értünk el újra a szájmaszk korához – ami hangzik inkább így egy új Star Wars filmcímnek, mint valódi érának, pedig inkább az utóbbi. Mármint éra. Az emberiség egyszerűen fogta a kényszerét, és átalakította divatkényszerré. „Ha már hordani kell valamit, akkor azt úgy hordjam, hogy nekem is tetsszen”: egy logóval, egy üzenettel, egy mémmel, egy képpel, egy mosollyal, amitől úgy tűnik, mintha én mosolyognék. Gombóc Artúr vagy százféle csokit felsorolt, mikor megkérdezték tőle, melyik a kedvenc csokija. PandémiArtúr pedig vagy ezerféle maszkot. 

És a reklámajándék az, ami erre a divatra épül. Nem tagadjuk, nálunk is népszerű termék a szájmaszk. Az egyedi maszk borítás pedig szublimációs technológiával hozza ki a viseletből a divatot is. Az egyedi minták és a színskála szinte összes cikkelye megtalálható nálunk: akár egy GALANT mosható arcmaszk, akár egy Fent gyerekmaszk, akár az egyedi borítás tetszik meg.

Köszönjük, hogy olvastad cikkünket, találkozzunk legközelebb!

Comments are closed.