A CSOMAGOLÁS=TARTALOM?

„Meg tudod csinálni! Képes vagy rá!” – mormolod a tükörnek egy-egy fontosabb esemény előtt. Egy állásinterjú, egy fontosabb vizsga – bármiről is legyen szó, fontos, hogy légy magabiztos. És nem, a cikk nem fog elmenni egy közhelyes írás irányába, amely tényleg kimerül abban, hogy „Meg tudod csinálni! Képes vagy rá!”. Ez a cikk mindinkább azt mondja, hogy csomagold be a mondandód egyedien, hogy a tartalmad is egyedi legyen. És megnyerő, ha már itt tartunk. Elmondjuk, mire gondoltunk!

Mindenekelőtt fontos kérdés lehet, hogy miért mondjuk ezt el egy olyan blogcikkben, ahol valahol úgyis el lesz rejtve egy-egy reklám az ajándékcsomagokról? Mert mielőtt ez bekövetkezik, fontos, hogy tudd, ezen kívül is szeretnénk adni valamit.

Mivel az ajándékcsomagok egyszerre több mindent is tartalmazhatnak, a miniajándékok számával az ajándék személyessége fordítottan arányos. Miért? Mert nem tudod egyetlen ajándékban definiálni azt az embert, akinek adod. Nem vagy biztos benne, mi az, ami igazán kellhet neki. Kivéve persze, ha ajándékcsomagot szeretne. Jól jönnek az ajándékcsomagok: a nagy számok törvénye alapján több apró ajándék közül a jutalmazott nagyobb eséllyel fog a sok közül legalább egynek örülni. Egy darab nagyobb ajándék esetében nagyobb a rizikó, hiszen ott a a „vagy igen, vagy nem” az érvényes: vagy tetszik az illetőnek, vagy nem.

Szóval. Nálunk rengeteg ajándékcsomag közül választhatsz. Itt szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy elmondjuk: az előző bekezdés felhangja nem negatív, sőt. Minden esetben a szándék értékelendő először és utoljára is: adni akartál és adtál is. Ha pedig valakit nem ismersz eléggé, illetve nincs időd körbe kérdezni, mit szeret, mire vágyik, akkor tényleg célszerű az ajándékcsomag-kártyát kijátszani.

Ami viszont fontos: Te is egy nagy ajándékcsomag vagy. Telis-tele vagy olyan dolgokkal, amelyeknek valaki örül, más pedig egyáltalán nem tenné ki az ablakába. De ez ne riasszon el! Te döntöd el, egy-egy szituációban mit pakolsz a csomagodba, mi az az útravalód, amire szükséged lehet. Például: állásinterjú – jó kommunikációs készség, magabiztosság. Vagy épp egy vizsga – szorgalom, alázat, jó időbeosztási képesség.

Ezen útravalókat viszont minden esetben be kell csomagolnod és egyszerre hasznukat venni. Mit értünk becsomagolás alatt? Azt, ahogyan tálalod, miért is lenne célszerű például Téged alkalmazni. Vagy ahogyan tálalod a szóbeli feleleted. Vagy ahogyan írod az írásbelit. Vagy ahogyan elkészítesz egy jelentést. Egy dolgozat sosem jelent mást, mint írásban megindokolni, miért adjon Neked a tanár ötöst az egyes helyett. Minden dolog annyira lesz értékes, amilyen tálcán kiadod a kezed közül. A következő szempont pedig rögtön a tartalom persze.

Minden dolog először azonban a tálaláson múlik. Az emberek a tálalásmódot nézik meg először. Ergo a csomagolást. És csak azután azt, mi is van alatta. A csomagolás az első szűrő. Sugározd magabiztosságod, és akkor könnyebben át tudod adni magad. Az élménynek át, a felügyelőbizottságnak pedig el.

A nálunk kapható ajándékcsomagoknak is először az alakját, a formáját, a csomagolását nézed meg. Milyen szépen csillog, mekkora, és hasonló kérdésekre keresed fürkésző szemeiddel a választ. Néha ezt nem is lehet észre venni, hiszen alig néhány század másodpercről van szó. Mégis csak ezután jön az, hogy mi a csomag tartalma. Ergo egy találkozás első néhány század másodpercében például el is lehet dönteni azt, szimpatikus-e számodra az illető, avagy nem. Ez persze az idővel módosulhat, de az első benyomás nagyon fontos. Jöjjön a következő reklámba burkolt baráti tanács, hogy miért is jó ötlet az ajándékcsomag!

Mert egy ilyen csomag átadásánál is számít a tálalás. Indokold meg az ajándékcsomag tartalmát magabiztosan és hihetően: „úgy tudom, hogy karácsonykor van a szülinapod, szóval úgy gondoltam, csempészek egy kis karácsonyt és szülinapot egyszerre a csomagodba. Fogadd szeretettel ezért ezt a….Holly jolly xmas desszertcsomagot!” – na, egy ilyen felkonferálás után rögtön személyesebbé teheted azt, ami korábban csak fejvakarás volt. És a Holly jolly pedig jó reklám. Főleg, mert rímel a kétezres évek nagy slágerének előadójára, Holly Dollyra. Most megvárjuk, hogy mindenki beírja YouTube-ra, hogy annak a zenének az ütemére olvashasson tovább. Megsúgjuk, ez az a zene, amelyet mindenki ismer.

Szóval kész? Oké.

Mi is akkor a lényeg? Kreálj sztorit az ajándékod köré! Vagy mögé. Így az ajándék már rögtön egy érdekes történettel fog az illető kezébe kerülni. Így csempészed bele magad is egy kicsit egy olyan ajándékba, amelyet szívből akartál eleve adni, csak nem tudtad, hogyan is tedd azt. Nos, így. A zene pedig még pörögni fog egy darabig, úgyhogy jó dallamtapadást! Legközelebb találkozunk!

Comments are closed.